ta bort yttre drivknut i från drivaxel

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Neblade
Ordförande
Inlägg: 1660
Blev medlem: tor 15 jan 2009, 23:01:25
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1974
PostOrt: Linköping
Land (Country): Sweden
Ort: Linköping

Re: ta bort yttre drivknut i från drivaxel

Inlägg av Neblade »

@Glenn: Ja det är väldigt sant. Kör man utan fett så blir det ju ett visst glapp och oljud på grund av det. Då kan ju insmörjning göra att det fungerar, om man inte väntar för länge innan man smörjer. :)
Mattias Johansson
Skicka PM,

Ordförande för Toyota Club Sweden

Toyota Avensis -08
Toyota Corolla -05
Toyota Corolla -98
Toyota MR2 GT-S/Turbo -94
Toyota Celica GT -74 Evighetsprojektet

1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Användarens profilbild
Vesa
Moderator
Inlägg: 1032
Blev medlem: tis 31 mar 2009, 19:06:53
Bilmodell: Previa GL RWD
Årsmodell: 96
PostOrt: Rosersberg
Land (Country): Sweden
Ort: Rosersberg

Re: ta bort yttre drivknut i från drivaxel

Inlägg av Vesa »

Europeiska Motor har delbara damasker som man byter på 1/2 timme, har gjort det på 6 ggr. på Camrys. Har för mig att det stod "Optifit" på kartongen som inkluderade: fett, en tub nåt, klammer.
Mvh. Vesa 070-9442500 Intresserad/Köpes allt 1970-82

Rallyrolla KE 25-71 ( TE27 ), KE25-74 Röd, KE25-74 1,8L Svart, KE 25-72 Röd, KE25 -72 Blå, KE20-73 1,8L, KE20 -77 Delar säljes , Previa GL -96, TE72 -80 , Charmant -84

Galleri: http://vesa.toyotaclubsweden.com/#home
Mail: vesa_akola@hotmail.com
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4842
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: ta bort yttre drivknut i från drivaxel

Inlägg av Glenn »

Dock får man inte ha dummen mitt i handen när man monterar delbara damasker, jag vet firmor som slutat sälja dom för att dom lessnat på folk som inte klarar av det och kommer och kräver pengarna tillbaks.

Jag har monterat ett par stycken och det har fungerat, men det är ju rätt pilligt.

Folk i allmänhet gör två fel, antingen får dom in skit i fogen, eller så geggar dom på för mycket lim, och limmet är ju inte lim utan mer nåt lösningsmedel, om det rinner ner på "bälgarna" så fräter det hål typ.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar