Det kan vara svårt att mäta upp dom också, eftersom dom beter sig annorlunda i vila mot när dom är spänningssatta. Högspänning, särskilt i pulser, har mycket förvirrande och oförutsägbara egenskaper, och det bästa är om man kan generera spänningen så nära brukaren som möjligt. Som bekant är det så man gör på moderna(re) bilar, där man sätter en tändspole direkt på varje tändstift.
Men en mätning är bättre än att bara stå och glo på dom lite, helt klart, så prova det, och rapportera gärna in resultatet. (Det du ska mäta är alltså resistans genom kabeln (ställ mätaren på ohm) när den är bortkopplad i båda ändarna.)
Lycka till!
original Celica GT-i 2.0 16v -91 Går dåligt!!
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Inlägg: 26
- Blev medlem: tis 23 aug 2011, 16:58:43
- Bilmodell: Celica GT-i
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Äppelbo
- Land (Country): Sweden
Re: original Celica GT-i 2.0 16v -91 Går dåligt!!
Speedo skrev:Alltså, grejen är att du kan inte SE på kablarna om dom är dålig. Du måste mäta upp dom eller helst byta dom rakt av...Zaeid skrev:ok ska titta mina tändkablar lite extra![]()
ok då ska det bli av

MVH // Stefan westlund