Fast skatten skiljer sig från en vanlig, mot T-sport.
Räknade på att en T-Sport blir 200:-/mån dyrare, med en lite mer förmånlig försäkringstagare än mig själv. Försäkringsbolagen gör ju tydligen skillnad på kön, & mitt är inte av det billigare slaget!
Har även kommit fram till att jag väljer en T-Sport, före en vanlig, alla dagar i veckan. Förutom om jag möjligen skulle köra 90% stadskörning. Nu är det Corollan jag pratar om. Jag som är aningen längre än en dvärg, sitter mycket bättre i en T-Sport också. Förutsatt att det är facelift från 05> vi talar om. Stolen går att sänka ner mer än i den vanliga.
Tycker motorn svarar riktigt bra också. Går fint även på låga varv, drar bra upp mot 4000rpm. För att öka, mot det magiska 6000rpm där det klipper till & vips var vi över 8000rpm

Den vanliga 1.6 går otroligt snällt & fint på lägre varv, men saknar allt vad glädje & ork heter om man jämför mot 2ZZ-GE!
Sedan är ju insugsljudet riktigt skönt i T-Sporten, medan det är tyst som en mus i den vanliga. Fast Celican morrar på lite bättre, men den släpper fram en hel del andra ljud än från insuget också.
Det jag kan tänka mig bli lite störande i långa loppet, är att 6:an inte är en ren överväxel. Så det varvar på en bit över 3000rpm vid vanlig motorvägskörning. För min del hade sista växeln gärna fått vara lägre växlad, för att hålla nere varven. Fem täta skulle räcka bra.
Gäller bara att hitta en vettig bil, till ett vettigt pris. Vilket inte verkar vara helt enkelt.