Hjälp! Köpa beg avensis, tips?
Re: Hjälp! Köpa beg avensis, tips?
Försök hitta en som inte har gått så långt.
Pruta stenhårt!!
Det är nog köparnas marknad nu.
Annonsen du länkade till verka ju lite konstig. Att en bilnasare skulle sänka priset så mycket....hmmmm.
Pruta stenhårt!!
Det är nog köparnas marknad nu.
Annonsen du länkade till verka ju lite konstig. Att en bilnasare skulle sänka priset så mycket....hmmmm.
Får loss denna för 107 000 kr om jag åker till Kiruna i morgon, hjälp mig, snälla! Verkar det vettigt? Körd av 75-åring. Servad men inte på märkesverkstad. Har kamkedja. Nya sommardäck. Tack på förhand!
http://www.blocket.se/kiruna/Toyota_Ave ... ca=1_8&w=0
Reg nr XAU 458
Reg nr XAU 458
- PierreW
- Moderator
- Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
- PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Rimfolina skrev:Får loss denna för 107 000 kr om jag åker till Kiruna i morgon, hjälp mig, snälla! Verkar det vettigt? Körd av 75-åring. Servad men inte på märkesverkstad. Har kamkedja. Nya sommardäck. Tack på förhand!
Reg nr XAU 458
Åk o känn på den, känns den bra och kopplingen inte är slut pga hög ålder på tidigare ägare så... slå till.
Bra med utrustning, bonus i 2.0an är farthållare som standard

F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Nu? Eller med en gång?
Håller med Pierre: Åk och känn på den.
En fråga till Pierre:
Hur är det med garantier när man köper en beggad bil hos en auktoriserad Toyotahandlare?
Brukar dom inte ge ganska bra garanti?
Eller är det bara nåt som jag har fått för mig?
En fråga till Pierre:
Hur är det med garantier när man köper en beggad bil hos en auktoriserad Toyotahandlare?
Brukar dom inte ge ganska bra garanti?
Eller är det bara nåt som jag har fått för mig?
- PierreW
- Moderator
Du tänker rätt: http://www.toyota.se/own/kvalitetsgaranti/villkor.tmexmanbro skrev: Eller är det bara nåt som jag har fått för mig?
Dock är det detta som gäller
"TKG följer med på köpet när du köper en Toyota som är minst 24 månader gammal hos någon av våra auktoriserade Toyotaåterförsäljare.
Garantin gäller tills bilen är 8 år räknat från första registreringsdatum, eller tills den har gått 15.000 mil.
TKG gäller under förutsättning att underhållsservice och eventuella reparationer har utförts var 1.500 mil eller minst en gång per år hos auktoriserad Toyotaverkstad.
Garantin gäller inte för senare ägare om du skulle sälja bilen privat."
F.d Toyota mek.
Nu? Eller med en gång?
Nu? Eller med en gång?
Tack, jag åker! Hur känns en "slut" koppling? /frånensomingentingkan 

- PierreW
- Moderator
Kör på en hög växel på ganska lagom varv, 1500-3000, gasa fullt och stampa till fort på kopplingen.Rimfolina skrev:Tack, jag åker! Hur känns en "slut" koppling? /frånensomingentingkan
Nu ska ju inte motorn fortsätta att varva utan de ska i princip dra till i bilen så du känner det i kroppen.
Är den dålig så slirar den lite och motorn varvar sakta ned, är den riktigt dålig så får du helt enkelt släppa gasen för att varvtalet ska gå ner igen.
Men jag tror inte det är nån större fara med de i o m att den står på firma.
F.d Toyota mek.
Nu? Eller med en gång?
Nu? Eller med en gång?
OK, tack för hjälpen! 

Hur gick det?
Blev det nån ny bil?
Blev det nån ny bil?
Japp, det blev köp! Batteriet hade laddat ur pga att någon lämnat tändningen på så jag fick ett nytt batteri också. Däremot lyckades de kanske pilla lite väl mkt då ena halvljuset slocknade (upptäckte i alla fall inte innan att det inte lös)... Så nu måste någon hjälpa mig att åtgärda det! Förresten, är det möjligtvis regnsensor på den här bilen? Intervalltorkarna uppför sig inte som jag är van vid, kan det vara så? Bilen ser i alla fall ut att vara i toppenskick (med ett otränat öga
)! Sprillans nya sommardäck hade de också slängt på (på fälgarna, alltså). Dubbdäcken fick göra sitt på vägen hem.