Sida 2 av 2

Re: Kommer Toyota någonsin...

Postat: sön 24 maj 2009, 01:40:12
av cheetah1
JA!
Men i Sverige ska vi vara så förbannat PK och föregå med så förbannat gott exempel, så förmodligen kommer det inte komma en ny toyota hit med mer än typ 100 hästar...

Re: Kommer Toyota någonsin...

Postat: mån 08 jun 2009, 12:28:47
av darkjak
Bara för att bilar är miljövänliga är de inte tråkiga.
Det finns ju idag riktigt starka dieselbilar och Etanol är nästan alltid starkare än motsvarande bensinare.

Jag hoppas innerligt att Toyota släpper den där planerade Celican här borta, även om de sagt att de inte sak göra det. Sen håller ju Toyota på att släppa mer Scion-aktiga bilar i europa genom iQ och Urban Cruiser.
Förhoppningsvis lanserar de en motsvarighet till Scion tc här borta.
Bild

Förvisso framhjulsdrift, men det hade ju senaste Celican också. Kanske de kan släppa en Toyota tc GT-Four :shock:

Re: Kommer Toyota någonsin...

Postat: sön 06 sep 2009, 02:25:32
av darkjak
Nu har jag grävt och grävt, och äntligen fått fram lite info om nästa generations Celica.

http://jalopnik.com/5180224/2010-toyota ... yota-coupe
http://www.7tune.com/toyotasubaru-compa ... code-086a/

Det viktiga i sammanhanget är att bägge artiklar använder samma konceptbild:
Bild
2 miljoner yen är idag motsvarande 155 000 kronor, och med moms kan vi räkna med ett pris på kanske 200 000 kronor. Såklart tillkommer kostnaden för import mm, men jag tror att instegsversionen kommer hamna i samma region som Hyundai Coupe, det vill säga 250 000. Om jag inte missminner mig så ska instegsmodellen ha 170 hästar.

250 k för en bakhjulsdriven coupé med 170 häst boxermotor och Toyotas pålitlighet? Lätt värt!

Re: Kommer Toyota någonsin...

Postat: sön 06 sep 2009, 12:06:13
av Suprafan
Nu kom detta fram med Toyotas pålitlighet igen? Jag har då aldrig sett några bevis för detta.. De kanske inte är dåliga, men kvalitet är en smaksak. Rost tycker inte jag andas kvalitet.

Sen att det äntligen kommer nåt nytt från Toyota är väldigt bra, men 170 hk är ju en snikvariant, får ju iaf vara 250+ för att kunna nämnas som "sport" överhuvudtaget. Sen är ju vikten en avgörande detalj, det har Toyota aldrig varit speciellt duktiga på gällande celicorna iaf.