Sida 2 av 2

Re: Renovera Turbo På ST205

Postat: tis 12 mar 2013, 12:55:21
av amby
Ct26 är verkligen anti trim för st205.
Om du ska sälja bilen hade jag nog kollat snett på en st205 med den turbon..
Och uppgradera ct26 är många väldigt kritiska till.

Frågan är nog mer ska du köpa en annat uppgraderar turbo,köpa en beg turbo eller renovera.
Har du pengar och är sugen på att trimma så köp en bättre turbo och bygg om grenrör och downpipe

Annars hade jag nog renoverat min original.

Re: Renovera Turbo På ST205

Postat: tis 12 mar 2013, 14:50:39
av DilleBoy
amby skrev:Ct26 är verkligen anti trim för st205.
Om du ska sälja bilen hade jag nog kollat snett på en st205 med den turbon..
Och uppgradera ct26 är många väldigt kritiska till.

Frågan är nog mer ska du köpa en annat uppgraderar turbo,köpa en beg turbo eller renovera.
Har du pengar och är sugen på att trimma så köp en bättre turbo och bygg om grenrör och downpipe

Annars hade jag nog renoverat min original.
Jag känner för att trimma bilen men inte riktigt än, Köpte bilen för ca 2 veckor sen och den är importerad från japan så den är högerstyr, Måste först lära känna min bil och se vad den går för innan jag kan börja trimma den, Kommer nog renovera turbon

P.S trim kommer jag garanterad göra men frågan är när :roll:

Re: Renovera Turbo På ST205

Postat: tis 12 mar 2013, 17:13:19
av KACE80
DilleBoy skrev:Att renovera ST205 turbo skulle kosta mig 4999kr på TurboTech, Så vad tycker ni att jag ska göra? ska jag köpa en CT26 turbo och uppgradera den? eller renovera min CT20B?

CT26:an gillar inte för mycket ladd så kör på en original.
Dock håller jag fast vid att om du kör någorlunda normalt och på originalladdtrycket så upplevs CT26:an som vassare då den kommer tidigare
men dock faller den av snabbare på högre varv :)

Men som Glenn nämnde så är det ju en nedgradering, men jag nämnde CT26:an som ett alternativ som jag tycker är helt okay och som är lättare/billigare att få tag på.

Anton

Re: Renovera Turbo På ST205

Postat: ons 13 mar 2013, 00:59:30
av DilleBoy
KACE80 skrev:
DilleBoy skrev:Att renovera ST205 turbo skulle kosta mig 4999kr på TurboTech, Så vad tycker ni att jag ska göra? ska jag köpa en CT26 turbo och uppgradera den? eller renovera min CT20B?

CT26:an gillar inte för mycket ladd så kör på en original.
Dock håller jag fast vid att om du kör någorlunda normalt och på originalladdtrycket så upplevs CT26:an som vassare då den kommer tidigare
men dock faller den av snabbare på högre varv :)

Men som Glenn nämnde så är det ju en nedgradering, men jag nämnde CT26:an som ett alternativ som jag tycker är helt okay och som är lättare/billigare att få tag på.

Anton
Jag kommer nog renovera turbon och köra på den så länge, Men medans vi är här så tänkte jag fråga när bilen står på tomgång så kommer det rätt så mycket vit avgaser dels så går turbomätaren upp o ner hela tiden, och när jag väl kör bilen så blir avgaserna betydligt mindre än va den får ut på tomgången, Är det toppen som är paj då?

Re: Renovera Turbo På ST205

Postat: ons 13 mar 2013, 07:00:00
av Dale
Vitt är oftast vatten men om det kommer från kondens borde det sluta efter ett tag. Är det toppen eller trasig topplockspackning borde det vara mer eller mindre hela tiden. Går det åt någon kylvätska?

Re: Renovera Turbo På ST205

Postat: ons 13 mar 2013, 13:18:52
av DilleBoy
Dale skrev:Vitt är oftast vatten men om det kommer från kondens borde det sluta efter ett tag. Är det toppen eller trasig topplockspackning borde det vara mer eller mindre hela tiden. Går det åt någon kylvätska?
Var nyss o startade bilen kollade på avgasen det kommer lite vit rök ut, Men när jag gasar lite så kommer det rätt så mycket vitrök men när jag kör bilen så kommer det inte alls vitrök rätt så konstigt,,,

P.S förra ägaren hade bilen parkerad i ca 1 år innan han sålde den till mig, Bilen har åkt 7tusen mil

Re: Renovera Turbo På ST205

Postat: tis 02 apr 2013, 00:06:06
av DilleBoy
Hittade felet idag tog några bilder som jag tänkte lägga upp inför renovering, Men frågan är? är det verkligen turbon eller är det något annat??

Bild

Bild

Just där jag har markerat ryker det från bilen när jag startar, Och kommer ut rätt så mycket olja när turbon går igång så frågan är ska man byta ut allt eller är det dags för en Downpipe?