Liten update:
Har haft fullt upp med familjen men lyckades få några timmar i garaget idag och någon dag sen så fick lite gjort. Läste i manualen att man tydligen skulle montera thermostaten på ett speciellt sett så fick kolla det och givetvis satt den fel. Men ändrat nu i alla fall.

Efter lite bearbetning så fick jag nerslipat tillräckligt för det skulle passa(märks tydligt att det är gjort av mig

)

Såja då var skvalp och pickupen eller vad det heter på plats.

Tråg nr1 på plats och det ser ut att hålla tätt! Använde Toyota FIPG som packning (svarta).

Och slutligen tråg nr2 på plats. Samma FIPG här.
Blev en liten paus sen då jag inte hade en hylsa för att få på toppen med L19 bultarna jag köpt. så fick ta en runda till biltema och köra 3/8" set med 12 kants hylsor och sen en förlängning och adapter till min momentnyckel som såklart är 1/2". Trots detta fick inte hylsan plats helt så fick slipa ner hylsan så den fick plats utan att ta emot. Men det funka kanon och jag kunde bra mina 95nm utan problem. bultar brickor mutter och lite ARP pasta så var det bara att köra igång.

ATS Racing L19 studs.. klart för montering av toppen.

Toppen på plats och dragen med 95nm moment. Får hoppas den inte släpper nu

Får hoppas det blir lite mer tid snart igen så jag kan fortsätta. Man stöter ju på lite småproblem hela tiden, men inget man inte kan lösa