Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Jo, fast jag kan inte köra till besiktningen utan att ha skruvat och mappat först
Så de måste nog komma i den ordningen. Dock får ja se hur långt jag pressar den under mappning.
Om vi försöker plocka ut vad maskinen är kapabel till, eller om jag "bara" mappar fram en 450-500hk och sen låter den rulla ett tag.
Just nu har jag faktiskt inga större ideer om hur bilen skulle kunna vidarutvecklas. Så de blir att göra de som behövs för att kunna köra.
Sen åker vi och ser hur långt de bär =)
Ja, idag blir de till att åka och fixa lite grenrörsböjar och rör, samt 3,5" böjar och rör till downpipen.
Sen får jag nog sätta mig ner och klura lite på hur jag ska bygga för att få de så funktionsmässigt som möjligt.
Förslag på vart jag kan stjäla vatten in ut till både turbo och wastegate?
Eftersom de är en 5S motor så sitter ju inte originalvattentillförsel till turbo kvar längre..
Alltså det här med sittställning i en MR2:a för oss vuxna.
Nu menar jag vuxna alltså. dvs jag som är 1,91 och ca 100kg.
Finns de nån som jag där ute som monterat i eftermarknadsstolar i sin mr2:a utan att behöva sitta och kröka nacken när ni har hjälm på er?
jag har kvar originalstolarna i min. Men i en lite mer upprätt sittställning och med hjälm på skallen så har jag huvudet mot taket typ.
Det jag vill göra är alltså att komma ner en bra bit och allra helst med en eftermarknadsstol. Nån som löst detta?
Ja det är nästan tvunget om man är så pass lång. I min mk1, som är ännu trängre har jag satt en sportstol direkt på golvet i princip!
Men när jag kör med hjälm är det ganska bekvämt att kunna tilta upp takluckan i bakändan ändå. Men det gör en otroligt stor skillnad med en riktig stol. Se till att du får lutningen som du vill ha bara, så du slipper kröka nacken med hjälmen på!
Ja, Sitta och slå skallen i taket är varken bevämt, Eller speciellt bra i säkerhetshänseende.
Så jag får nog försöka hitta en lösning.
Igår skulle jag åka till garaget en liten stund bara hade ja tänkt. Småpyssla lite.
Tänkte. Jag drar dit drivaxlarna och drar ihop hela hjulupphängningen m,m så man kan ställa ner den på backen och rulla den om man vill.
Jaha, Då hade vänster innre drivknut gått isär. Jag höll fan på att få ett psykbryt. Höll på i 2 timmar med den jäveln och fick fan inte ihop den.
När ja väl sen fick ihop den. Då va den helt låst.. Då fick jag riva ner den helt, Rengöra kolla skador, hittade inga och sen börja sätta ihop igen
Toyspeed skrev:Ja, Sitta och slå skallen i taket är varken bevämt, Eller speciellt bra i säkerhetshänseende.
Så jag får nog försöka hitta en lösning.
Igår skulle jag åka till garaget en liten stund bara hade ja tänkt. Småpyssla lite.
Tänkte. Jag drar dit drivaxlarna och drar ihop hela hjulupphängningen m,m så man kan ställa ner den på backen och rulla den om man vill.
Jaha, Då hade vänster innre drivknut gått isär. Jag höll fan på att få ett psykbryt. Höll på i 2 timmar med den jäveln och fick fan inte ihop den.
När ja väl sen fick ihop den. Då va den helt låst.. Då fick jag riva ner den helt, Rengöra kolla skador, hittade inga och sen börja sätta ihop igen
Till slut gav ja upp... Nya tag ikväll kanske
Tappa f*n inte suget nu igen då du fått tillbaks det "bara" över den förbaskade drivknuten, vet hur lätt det är tyvärr
Ursäkta om jag missat det i denna tråd men hur länge har din MR2 stått still/senaste besiktningen?
Fick för mig att det var hela 3 år sedan den rullade?
Kört hårt!
En grej till...
Vill se lite bilder på din bil men har banne mig inte hittat mer än på motorluckan i kolfiber ?