Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Nu sitter bilen ihop igen och den växlar hur gött som helst även vid 8000+rpm
Synd bara att det alltid ska vara nåt som jäklas, har fått dit nåt lager som inte är direkt tiptop och har ett gött malande lagerljud.
Så nu har jag väl 2 alternativ antar jag.
1. Riva lådan igen och byta det dåliga lagret.
2. Höja volymen på stereon och ignorera problemet
Cyrix skrev:Nu sitter bilen ihop igen och den växlar hur gött som helst även vid 8000+rpm
Synd bara att det alltid ska vara nåt som jäklas, har fått dit nåt lager som inte är direkt tiptop och har ett gött malande lagerljud.
Så nu har jag väl 2 alternativ antar jag.
1. Riva lådan igen och byta det dåliga lagret.
2. Höja volymen på stereon och ignorera problemet
Lutar nog åt alternativ 2 just nu...
Synd bara att superstage var förra helgen....
Alternativ 2 låter sjukt skönt, tips slå på gary more på gärnet så hör du nog inget!
Happ då var bilen besiktigad ett år till!
Och nu händer det väl inte så mkt mer i år, så nu kan man väl nästan ställa av den oxå antar jag.
Kanske inte den mest spännande uppdateringen....
Cyrix skrev:Happ då var bilen besiktigad ett år till!
Och nu händer det väl inte så mkt mer i år, så nu kan man väl nästan ställa av den oxå antar jag.
Kanske inte den mest spännande uppdateringen....
klart det var det!
för mig betyder det att vi får se den nästa sommar på vägarna också
Egentligen inte varit i garaget speciellt mkt i vinter, men lite har jag trots allt hunnit med iaf.
Lite kort om vad som är uppgraderat i vintras:
Bytt till större kompressorhjul i turbon.
Bytt till större bromsskvior runt om.
I övrigt är det mest rena service grejer jag har fixat:
Bytt ett lager i växellådan
Städat upp kabelstammen
och en massa annat småplock som varit slarvigt gjort innan
Var ute och mappade lite idag och turbon som förut bara orkade ladda 1,5 bar på högre varv, laddar nu på riktigt fint.
Mappat väldigt grovt till 1,8 bar och då börjar det faktiskt trycka på lite:) 80% duty på 1600cc spridarna och då gick den nästan lite leant.