Amby's Celica GT4 -91
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
- amby
- Pay User
- Inlägg: 832
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Jönköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Jönköping
Re: Amby's Celica GT4 -91
Fick en st205 låda i dag...
Det ska va bolt on är det många som säger...
Men det är skillnad på Hastighetsmätaren.
st185 är mekanisk
st205 är elektrisk..
Man ska tydligen kunna flytta st185 grejerna..
Det hade jag inte räknat med...Så det kan bli spännande..
Någon som vet någon annan som gjort detta i sverige???
Det ska va bolt on är det många som säger...
Men det är skillnad på Hastighetsmätaren.
st185 är mekanisk
st205 är elektrisk..
Man ska tydligen kunna flytta st185 grejerna..
Det hade jag inte räknat med...Så det kan bli spännande..
Någon som vet någon annan som gjort detta i sverige???
- Michael W
- Inlägg: 205
- Blev medlem: tis 03 mar 2009, 12:26:55
- Bilmodell: Celica GT4 CS
- Årsmodell: 1992
- PostOrt: Oskarshamn
- Land (Country): Sverige
Re: Amby's Celica GT4 -91
Behr bytte ju till en ST205 låda efter att han rasade hela sin drivlina.
Så det borde ju vara något liknande som för dig med hastighetsmätaren?
Så det borde ju vara något liknande som för dig med hastighetsmätaren?
Boats n hoes
- amby
- Pay User
- Inlägg: 832
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Jönköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Jönköping
Re: Amby's Celica GT4 -91
hastighets prylen gick att byta på 30sec..Så det var ju skönt..
I morgon blir det att gämföra alla fästen på nya växellådan om man behöver flytta över något mer.
Hittade en hylsa som var tillräckligt liten för att skruva åt ARP bultarna me..Så det känns som man löste en del grjer i dag
I morgon blir det att gämföra alla fästen på nya växellådan om man behöver flytta över något mer.
Hittade en hylsa som var tillräckligt liten för att skruva åt ARP bultarna me..Så det känns som man löste en del grjer i dag
- Michael W
- Inlägg: 205
- Blev medlem: tis 03 mar 2009, 12:26:55
- Bilmodell: Celica GT4 CS
- Årsmodell: 1992
- PostOrt: Oskarshamn
- Land (Country): Sverige
Re: Amby's Celica GT4 -91
Härligt att det går framåt utan massa missöden. 
Är det oljekylning till vxllådan på vanliga ST185 också?
Keep up the good work!

Är det oljekylning till vxllådan på vanliga ST185 också?
Keep up the good work!
Boats n hoes
- amby
- Pay User
- Inlägg: 832
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Jönköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Jönköping
Re: Amby's Celica GT4 -91
Då har man mekat lite till då
Så som motorn står nu..Tror den är redo att möta den nya växellådan..

Blev riktigt nöjd med min nya camrems kåpa..Den brukar ju mest se plastig ut.. Men jag la lite
genomskinlig plast primer på den så ser den nästan ut som aluminium...Ja eller mycket snyggare i alla fall

Så som motorn står nu..Tror den är redo att möta den nya växellådan..

Blev riktigt nöjd med min nya camrems kåpa..Den brukar ju mest se plastig ut.. Men jag la lite
genomskinlig plast primer på den så ser den nästan ut som aluminium...Ja eller mycket snyggare i alla fall

- haank
- Inlägg: 206
- Blev medlem: tis 03 mar 2009, 21:47:46
- Bilmodell: Toyota GT4
- Årsmodell: 91
- PostOrt: 68630 Sunne
- Land (Country): Sweden
- Ort: Sunne
Re: Amby's Celica GT4 -91
Snyggt, blir ju riktigt bra, hoppas allt går som du tänkt dig nu bara 

Det här har jag över i garaget, pma för frågor.
- Hansen
- Inlägg: 492
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:39:22
- Bilmodell: Mr2- Turbo
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Järvsö
- Land (Country): Sweden
- Ort: Järvsö
Re: Amby's Celica GT4 -91
Ser bra ut det där 

Andreas Hansen
Toyota Mr2 Turbo-91
356Bhp/393Nm runt 400hk i motorn
11,91s@189km/h 402m
7,68s@150km/h 201m
http://www.toyotaklubben.se/viewtopic.php?t=25308Början på Projektet
http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=218 Fortsättning på Projektet
http://www.garaget.org/hansen
Toyota Mr2 Turbo-91
356Bhp/393Nm runt 400hk i motorn
11,91s@189km/h 402m
7,68s@150km/h 201m
http://www.toyotaklubben.se/viewtopic.php?t=25308Början på Projektet
http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=218 Fortsättning på Projektet
http://www.garaget.org/hansen
- amby
- Pay User
- Inlägg: 832
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Jönköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Jönköping
Re: Amby's Celica GT4 -91
Tack Hansen och Haank.
Får se om jag ska transportera motorn till verkstan där växellådan är nu i helgen...
Har i alla fall köpt lite kopplingar till min Aeromotive fpr + bränsle trycks mätare i dag
Ska starta bilen med original fpr först så jag vet att allt fungerar med e85en.
Får se om jag ska transportera motorn till verkstan där växellådan är nu i helgen...
Har i alla fall köpt lite kopplingar till min Aeromotive fpr + bränsle trycks mätare i dag
Ska starta bilen med original fpr först så jag vet att allt fungerar med e85en.
-
- Inlägg: 545
- Blev medlem: lör 07 mar 2009, 17:24:41
- Bilmodell: Celica GT
- Årsmodell: 1994
- PostOrt: Vännäsby
- Land (Country): Sverige
- Ort: Umeå
Re: Amby's Celica GT4 -91
locking good! vad tror du effekten landar på? 
