Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Euro spec spakarna har tydligen helt annan pinout, ingenting funkade som det ska. Fan! Det hade jag inte räknat med! Varför helt annan pinout?
En följd av det testet blev att jag var utan blinkers igen. SUCK! Funkar igen efter säkringsbyte.
Fått igång larmet. Säkring där med, som väntat. Problemet var att hitta vart...
Snöar, inte tråkigt!
ST205 JDM -94
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Det kan nog bero p att det är olika stora batterier ?
Om jag minns rätt har väl St202 en bygel över batteriet ovanpå, medans St205 har en runt ett hörn och sen pinnar med krokar ? ..hmm blev iofs osäker nu.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Spiidfriik skrev: ↑fre 21 dec 2018, 07:05:07
Bygel ovanpå och pinnar med krok. Men bygeln är vinklad, så det är inte tvärenkelt att göra en egen som ser bra ut.
Spiidfriik skrev: ↑fre 21 dec 2018, 07:05:07
Bygel ovanpå och pinnar med krok. Men bygeln är vinklad, så det är inte tvärenkelt att göra en egen som ser bra ut.
Inte illa! Dock inte original placering av den bakre pinnen, den sitter längre bak och ut mot skärmen. Funderade på ett rakt fäste som det där men minns inte varför jag skrotade idén. Måste kolla igen hur det ser ut.
ST205 JDM -94
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Bilfan är otroligt törstig! 56 liter på 18 mil ger drygt 3 liter milen! Och SÅ bra går den inte att det är motiverat! Den är ju original utom avgas och luftfilter.
Kan inte se nåt läckage, den luktar inte bränsle och den ryker inte svart, iaf inte så mycket att jag ser det i backspegeln. Och inte verkar den spä oljan heller, däremot tar den olja.
Visst kör jag hårt, men till och från jobbet är det sån trafik att det går rätt städat. Tycker inte det är rimligt med ens 2 liter milen, hade hoppats på kanske 1,7.
Måste i med en Lambdamätare och se vad som försiggår.
Har iaf fått ordning på larmet och återmonterat handskfacket och de övriga panelerna, så nu ser den bra ut invändigt igen. Utom att det sitter en 1-din stereo i ett 2-din hål. Har därför beställt en 2-din androidstereo.
Fått de nya gasfjädrarna till bakluckan och har påbörjat ett litet projekt för att få fast de nedre fästena, som är lite speciella.
Sen återstår att spackla, slipa och måla mätarhållaren och montera den och mätarna samt rodda all el till dem.
Framöver ska det även platsbyggas en baslåda men steget ska på rep först.
Har skaffat en sprayburk men samma färg som jag har på fälgarna, för att kunna måla lite smågrejer. De lyste färgen och blandade till den nyansen, väldigt smidigt!
ST205 JDM -94
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Första tanken efter jag köpte min var ju typ 90% buskörning, då hade jag den högsta förbrukningen hitills, typ 2.3l/mil.. annars brukade min gå på runt litern, 0.9-1.1 var normalt har jag för mej.
Så 3l låter helt klart som ett problem.
För övrigt så verkar original insprutning HÄLLA in soppa när bilen är kall, märkte det när jag nån period körde korta sträckor hela tiden (typ halvmil ?), bränsleförbrukningen steg mycket kraftigt. ..Så får du upp korrekt motortemp ? förstår insprutningen det ? ..misstänker att om insprutningent ror att motorn är kall hela tiden lär den gå extremt fett.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Tomgången sänks när den är varm, så jag GISSAR att motorstyrningen har någorlunda koll på motortempen.
Den står alltid med motorvärmare när jag ska köra den, så det blir inte ens några riktiga vinter-kallstarter och jag kör som minst en mil, med full motortemp efter ett par km.
Nästa steg är att få dit Lambdamätaren, då har man ju nåt att gå på.
Den verkar ha slutat att gå på boost cut.
?
Laddar typ 1,1. Jag undrar hur laddtrycksstyrningen mår, den ska väl bara ladda 0,9 har jag läst nån stans.
Jag borde stroba tändningen också, har inte gjort det än.
ST205 JDM -94
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.