Fått på lite panel över blockskarvarna och gavelspetsen är uppe

Började sätta isolering i gavelspetsen, men då va det fåglar eller ekorrar. Eller både och, som ville vinterpreppa sina boningar dom också.

Lagom frustrerande, så då vart det helt plötsligt prio på att få in en port. Men för att kunna montera upp den så måste väggskivorna monteras upp runt porten, och för att montera dom så vill man ju upp med smygen runt portöppningen

Lite pusslande med skivor, och pusslande med porten så satt det där. Porten är bra tung att hantera, höll på en hel del själv med den och justera och löft av bladen och grejja. Men fick ge mig tillslut och kalla på hjälp så man va två och justera in den så det kändes bra. Sedan tog jag det sista finliret själv. Dessutom va/är porten feltillverkad. Dom hade satt dom nedersta gångjärnen för lågt ner så dom missa väggen och hamna på betongsockeln. Fick flytta upp dom å.
En bild utifrån på porten, här ser ni att även vindskivor på framsidan är uppe, dom gjorde otroligt mycket för utseendet

Monterade upp insektsnäten också i takfoten för att se till å hålla isoleringstjuvarna ute, det va ett riktigt tråkigt skitgöra att montera upp näten men skönt när det va färdigt

Så efter det våga ja mig på att sätta upp isoleringen i bakre gavelspetsen och hoppas nu att den får vara ifred