Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Ev åter 2012.

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
Hannes
Bilmodell: MR2 Turbo Gen2
Årsmodell: 1995
PostOrt: Växjö
Land (Country): Sverige

Re: Hannes: MR2 Gen2 Turbo 3SGT-E - Köra en 12:a 2011 ?

Inlägg av Hannes »

erlingborn2 skrev:Tjenare, jag har med beställt stol nu under kvällen och undrar hur du tänker göra med bälten? Ska du köra på 4-punkt eller original bältena?
Jag kör med original,sitter en stumbult i "kardan"-tunneln, bara plocka loss bältesgrejen från orginalstolen och bulta fast :D
MR2 Turbo Gen2 1995. 3S-GTE Gen3 @ E85 @ 1,5 bar.
Användarens profilbild
erlingborn2
Bilmodell: MR2 turbo
Årsmodell: 1993

Inlägg av erlingborn2 »

Okej det känns skönt då jag inte riktigt känner att jag är sugen på att köpa bälten också :D Bilen din blir ju bara bättre för varje dag, var ett tag sen jag besökte tråden. Tummen upp!
Användarens profilbild
Hannes

Inlägg av Hannes »

erlingborn2 skrev:Okej det känns skönt då jag inte riktigt känner att jag är sugen på att köpa bälten också :D Bilen din blir ju bara bättre för varje dag, var ett tag sen jag besökte tråden. Tummen upp!

Tack,välkommet med positiva kommentarer,går lite tungt just nu.
Användarens profilbild
martenheller
Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
Årsmodell: 95
PostOrt: Hällekis

Inlägg av martenheller »

Hannes skrev:
erlingborn2 skrev:Okej det känns skönt då jag inte riktigt känner att jag är sugen på att köpa bälten också :D Bilen din blir ju bara bättre för varje dag, var ett tag sen jag besökte tråden. Tummen upp!

Tungt? Tyckte du rapporterade om svarta sträck på gatorna tidigare idag ;)
Toyota Mr2 Gt-s -95 Timeattack / Trackday
www.garaget.org/martenheller
www.tagracing.n.nu
Användarens profilbild
Hannes

Inlägg av Hannes »

martenheller skrev:
Hannes skrev:

Tungt? Tyckte du rapporterade om svarta sträck på gatorna tidigare idag ;)

haha jojo,men det finns allt och göra ändå :mrgreen:
Användarens profilbild
Hannes

Inlägg av Hannes »

Jaha,en liten uppdate kanske .... Som sagt så äre lite köpstopp, 1 maj bär det av till hus,så just nu äre lite flyttbestyr,men projektet lever vidare. Dock är inköpen mindre,senaste tillskottet är röda ventilhattar, 29kr på JULA :mrgreen:
Sen har snällaste "martenheller" lovat att fixa speciallgjorda stolsfästen, tusen och åter tusen tack för detta !

Så vad händer i garagen gott folk,måste säga att det är nästintill tagiskt dött på denna forumsdel,kommer jag stöta på nått toyotafolk i sommar ?

Bild
Senast redigerad av Hannes den sön 13 mar 2011, 10:49:13, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
martenheller
Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
Årsmodell: 95
PostOrt: Hällekis

Inlägg av martenheller »

Hannes skrev:Jaha,en liten uppdate kanske .... Som sagt så äre lite köpstopp, 1 maj bär det av till hus,så just nu äre lite flyttbestyr,men projektet lever vidare. Dock är inköpen mindre,senaste tillskottet är röda ventilhattar, 29kr på JULA :mrgreen:
Sen har snällaste "martenheller" lovat att fixa speciallgjorda stolsfästen, tusen och åter tusen tack för detta !

Så vad händer i garagen gott folk,måste säga att det är nästintill tagiskt dött på denna forumsdel,kommer jag stöta på nått toyotafolk i sommar ?
Yes han kunde ordna fästena, ska se så han tar tag i de rätt snart då bara för han flyttar 1 april så antar de är bra att få de gjort innan :).

I mitt garage händer inte ett piss just nu, funderar på om jag är värd en Sparco R300 eller inte innan våren.
Men ja vet iaf en i en Mr2 du kommer stöta på, på ett flertal träffar i sommar :thumbup:
Toyota Mr2 Gt-s -95 Timeattack / Trackday
www.garaget.org/martenheller
www.tagracing.n.nu
Användarens profilbild
Hannes

Inlägg av Hannes »

martenheller skrev:
Hannes skrev:Jaha,en liten uppdate kanske .... Som sagt så äre lite köpstopp, 1 maj bär det av till hus,så just nu äre lite flyttbestyr,men projektet lever vidare. Dock är inköpen mindre,senaste tillskottet är röda ventilhattar, 29kr på JULA :mrgreen:

Yes han kunde ordna fästena, ska se så han tar tag i de rätt snart då bara för han flyttar 1 april så antar de är bra att få de gjort innan :).

I mitt garage händer inte ett piss just nu, funderar på om jag är värd en Sparco R300 eller inte innan våren.
Men ja vet iaf en i en Mr2 du kommer stöta på, på ett flertal träffar i sommar :thumbup:

Det låter kanon, du och jag mårten, duuuu och jag :thumbup:
Proberas
Bilmodell: Mr2 Turbo
Årsmodell: 1992
PostOrt: Ronneby

Inlägg av Proberas »

Här kommer jag befinna mig iaf :) första träffen för året. http://www.blekingemidnightclub.se/view ... =93&t=1275

Inte så långt till karlskrona ju ifrån Växjö. Tror även det kommer komma lite annat Växjö folk också.
▲Bilar▲
«Mitsubishi Evo 2 Vänsterstyrt Monster - Kör
«Skoda Superb Kombi 12 - Kör
«Toyota MR2 Turbo 92 "Nymans gamla" - Såld
«Audi A4 3.0 Avant Quattro 02)- Såld
«Toyota Corolla T-Sport 05 - Såld
«Toyota Starlet 79 - Såld
«Toyota Celica GTi 91 - Såld
http://www.garaget.org/proberas

«Mvh : Daniel.Svensson ©
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Kontakt:

Inlägg av Fnys »

Proberas skrev:Här kommer jag befinna mig iaf :) första träffen för året. http://www.blekingemidnightclub.se/view ... =93&t=1275

Inte så långt till karlskrona ju ifrån Växjö. Tror även det kommer komma lite annat Växjö folk också.
Blä, man måste ju vara medlem :(
Fråga dom om du får posta lite info om träffen på det här forumet så kanske det finns fler som är intresserade av att närvara :thumbup:
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Skriv svar