Sida 16 av 30
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Postat: mån 08 aug 2011, 11:49:44
av KelMer
amby skrev:Såg bilen in action nu på Action meet. Vad fick du för bästa tid på stripen? Hur mycket hk är det i bilen?
15,84 vart bästa tid, inte alls godkännt...
Gjorde en del "nödlösningar" i slutet av skruvandet för att få bilen körbar, tex använder org avgsystemet som mest troligt stryper motorn, afm adaptern är absolut inte optimal...mm gjorde bilen till ett rullande projetk istället för ett ståendes projekt!
Så nu har jag en hel del att förbättra, vilket betyder mer skruvand= roligt!!!
Låter ganska negativt, men det är det absolut inte! den är helt underbar att köra, tex vid motorvägskörning så behöver du nästan aldrig vxl ned vid omkörningar, vridet finns dära ändå

vilket var skönt, blev en hel del omkörningar på 222mils körning
Då såg du den gula corollan med supra motor från norge oxå? helt underbar...
Tog bort dubbelpost. /Mod cheetah1
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Postat: mån 08 aug 2011, 11:56:30
av KelMer
martenheller skrev:Grattis till regbes

.
Måste vara ett underbart kvitto på allt jobb du lagt ner

.
Grymt skönt faktiskt, tack...
hur går det för dig?
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Postat: ons 10 aug 2011, 17:38:26
av amby
Bara att du vågade åka så lång och köra strippen och att det inte gick sönder är rätt imponerande. Jag såg några av dina körningar och tänkte att det inte var så länge sen du fick ner motorn i bilen.. Coolt bygge !
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Postat: lör 13 aug 2011, 18:01:40
av fredrik mkIII
då var det tvärstopp för mig.
sprucket block eller topp i min

fyller jag vatten i den så rinner det ner i vevhuset

.
då ska det även nämnas att jag har fått montera i en saknad frostplugg och bytat den
frys-spruckna vattenpumpen...
det går inte bra nu...
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Postat: lör 13 aug 2011, 20:45:22
av KelMer
fredrik mkIII skrev:då var det tvärstopp för mig.
sprucket block eller topp i min

fyller jag vatten i den så rinner det ner i vevhuset

.
då ska det även nämnas att jag har fått montera i en saknad frostplugg och bytat den
frys-spruckna vattenpumpen...
det går inte bra nu...
De var ju mindre roligt att höra, det är inte så att de e blockpakningen som är trasig då? fast frys-sprucken v pump låter ju inte bra!
Jag har en reservdels motor, om det e nåt du behöver så kanske jag kan hjälp dig med det, hör av dig i så fall...
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Postat: lör 13 aug 2011, 20:47:24
av KelMer
amby skrev:Bara att du vågade åka så lång och köra strippen och att det inte gick sönder är rätt imponerande. Jag såg några av dina körningar och tänkte att det inte var så länge sen du fick ner motorn i bilen.. Coolt bygge !
Tack amby, de e sånt som är roligt att höra
Och nu har jag vågat plocka ur alla verktyg som man har släppat runt i början...
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Postat: mån 15 aug 2011, 20:56:08
av martenheller
KelMer skrev:martenheller skrev:Grattis till regbes

.
Måste vara ett underbart kvitto på allt jobb du lagt ner

.
Grymt skönt faktiskt, tack...
hur går det för dig?
Förstår de, grattis igen

.
Jodå, inte gjort något sen i vinteras, förutom att köra mkt

.
Blivit en bankörning på Kinnekullering och en Slalomtävling, riktigt kul.
Nu i veckan ska jag byta belägg i fram och på söndag ska jag köra på Mantorp

Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Postat: mån 15 aug 2011, 21:48:39
av KelMer
martenheller skrev:KelMer skrev:martenheller skrev:Grattis till regbes

.
Måste vara ett underbart kvitto på allt jobb du lagt ner

.
Grymt skönt faktiskt, tack...
hur går det för dig?
Förstår de, grattis igen

.
Jodå, inte gjort något sen i vinteras, förutom att köra mkt

.
Blivit en bankörning på Kinnekullering och en Slalomtävling, riktigt kul.
Nu i veckan ska jag byta belägg i fram och på söndag ska jag köra på Mantorp

Ja Mantorp skulle man vilja vara på på söndag
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Postat: tis 23 aug 2011, 13:44:05
av KelMer
Efter en del "snabblösningar" i början av sommaren så har man tänkt på vad man kan förbättra, å en sak som jag tänkte redan på när jag skruva fast den är adaptern till AFM. Har ett öppetluftfilter med 3" anslutning, precis som på AFM (Air Flow Meter), men i "botten" på adaptern så har man bara lämnat en rektangulär öppning, betydligt mindre än 3"! Måste bli en del otrevliga luftvirvlar pga detta!?
Jag råkar ha en adapter liggandes, så jag tänkte prova modefiera om den.
Så hära ser den ut org.

Efter grov sågning

Efter att grov slipat, börjar likna nåt...

Färdigt, har även fixat till pakningen nu...

Verktygen jag använde
Är absolut inte säker på att detta är posetivt eller negativt för motorn, kanske var utformat så pga nån anledning???
Men jag tyckte det rimmade dåligt, nån som kan mer om luft (andningen), luftvirvlar mm så hojta till vad jag gjort rätt eller fel...
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Postat: tis 23 aug 2011, 15:07:19
av Glenn
Det känns ju spontant som att dom gjort så av nån anledning, men jag vete 17 vad det ska vara bra för.
Det enda jag kan tänka mej är för att LMM mäter fel annars.