Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Hansen skrev:hehe ja va lite klass skillnad men kul å se vilken skillnad det är =)
nästa steg är nog göra bilen mera ban vänlig, coilovers å bromsar är rätt högt på listan
VA har inte du coilovers på din bil än ?!
hehe nä alla pengar har gått till motor å utsida, så nu börjar det bli dax att satsa på väghållning å bromsar
Med ett par stenhårt satta coilovers så kommer du att kunna kapa ytterligare tid på 201m och 402m
Skruvas de något eller sitter du bara och ler åt dina fina tidskort ?
Såg att bilen ska bli mer banvänlig, sker de nu i vinter? Isåfall tycker jag du borde kika i tråden om banträffen vi kommer deltaga på i sommar !
martenheller skrev:Skruvas de något eller sitter du bara och ler åt dina fina tidskort ?
Såg att bilen ska bli mer banvänlig, sker de nu i vinter? Isåfall tycker jag du borde kika i tråden om banträffen vi kommer deltaga på i sommar !
haha nja har inte rört bilen sen jag ställde undan den, bilen har halkat ner på prio listan. Det första jag ska göra nu i februari är att operera ögonen, så dit kommer de mesta pengarna gå åt till. Men man vet ju aldrig kan ju bli pengar över sen innan det blir sommar så man kanske råkar handla ett par coilover's
Då har man hämtat hem bilen efter vinter vilan, i helgen så bytte jag bussningar å krängninshämmare så lägger upp lite bilder har inte fått coiloverna än så få se om dom dyker upp i veckan så ska det nog bli en grym skillnad på väghållning
Inte det bästa vädret å hämta bilen, va lite halt med dåliga sommar däck på
Den gråa färgen tyckte jag inte alls passa in så den fick bli svart som alla stagen blev
Rätt smidigt när man har tillgång till 16tons press =)
jag ska gå genom samma procedur tänkte ja. har alla bussningar liggande i en låda..
Tänkte bara man skulle ta tag i det. Va de några som va bökiga, eller flöt de på bra?
Toyspeed skrev:Ser fint ut. Bilen verkar va i gott skick.
jag ska gå genom samma procedur tänkte ja. har alla bussningar liggande i en låda..
Tänkte bara man skulle ta tag i det. Va de några som va bökiga, eller flöt de på bra?
Tack! nä tyckte allt flöt på bra, kan inte säga att jag körde fast nån stans =) så det är bara å plocka ur bussningarna ur lådan å börja skruva =)
Fy fan de kommer bli en helt ny bil ju . Både coilovers och bussningarna gjorde en jävla skillnad tycker jag.
Bytte du krängninghämmare både fram och bak? Fabrikst och diameter på dom? Har planerat att byte i bak på min iaf.
Vad för coils har du beställt ?
Är de fortfarande rattlåsracing som hägrar?