Sida 16 av 32

Re: Proberas MR2 Turbo

Postat: fre 20 maj 2011, 20:46:55
av Proberas
Plus att de i papprna står motorn bytt/okänd effekt :-P Hc 7.0 tror jag de var innan om jag kollar senare protokoll men nu på denna stog de 4.5..

Re: Proberas MR2 Turbo

Postat: lör 21 maj 2011, 00:03:21
av Glenn
Blandar jag ihop bilarna nu ? var väl nån som drog ut regbeiset och där stod det både effekt och ingen annan notering ?

det kanske var nån annan bil förvisso.

Re: Proberas MR2 Turbo

Postat: sön 29 maj 2011, 09:58:35
av Henrik
*Bilen är reggad med effekt, men "effektnorm" okänd. Alltså vilken norm effekten är angiven med. *Vidare står det att motorn är ombyggd= enklare att slinka genom med ombyggd motor.
*Att bilen är flyttgods innebär att man har mindre restriktioner på avgaskrav. Vet inte om katten ska sitta där eller ej, men det kvittar, man kan sätta dit en dummy. Man slipper krabb med högt hc på sin moddade motor. CO har också väldigt fördelaktiga gränsvärde.

Detta ovan är tre saker som är värt guld för många som modifierar.

Re: Proberas MR2 Turbo

Postat: fre 03 jun 2011, 20:50:26
av Proberas
Då min wastegate verkar vilja jävlas så blir de ombyggnation. Ska köpa tillbaka grenröret nyman byggde till bilen innan visst en annan motor men de hittar hyffsat hem igen iaf :-) sen blir de en 44mm vattenkyld Tial wastegate. Några tips vart man kan enklast plocka vattnet? Sen ska jag testa med screamerpipe rätt ut i sidan ;-) de har jag sett dom stora pojkarna har hehe. Såg att på grenröret nu så går det 2 rör ifrån turbon till wastegaten men jag har ju ingen twin entry turbo ska jag fortsätta köra med 2 rör eller bättre att svetsa igen och köra med 1?

Re: Proberas MR2 Turbo

Postat: sön 05 jun 2011, 01:12:35
av Proberas
Satt o kollade lite på turbon nu.. och började fundera.. går det toppmontera denna turbon?.. såg ut som att oljereturen och oljetrycket blir lite lustigt?

Re: Proberas MR2 Turbo

Postat: tor 09 jun 2011, 04:48:06
av Proberas
Tjo inte mycket till svar man får :-) men men. Funderar på e85..går de plocka ut ungefär samma effekt med samma setup som jag har nu? Vad är fördelarna med e85? Kallare och går kräma ur mer effekt? Såg att på hannes bil hade han e85 med soppapump som flödar som min och mindre spridare så borde la gå på min med?

Re: Proberas MR2 Turbo

Postat: tor 09 jun 2011, 12:10:13
av Zerocool
Lite svar får du ju av mig men på jobbet :D
ang e85 så borde du ju få lite mera effekt men det du tjänar på är ju att det kyler så pass mcyket bättre.
och lättast att se om dina spridare räcker är att kolla hur mycket duty som andvänds idag på dom, så kan man räkna ut om de går att köra på e85 med samma.

Re: Proberas MR2 Turbo

Postat: tor 09 jun 2011, 19:48:17
av Proberas
Lite grejer som ska på bilen :)

Bild

Re: Proberas MR2 Turbo

Postat: tor 09 jun 2011, 21:53:10
av martenheller
Mkt trevligt :)

Re: Proberas MR2 Turbo

Postat: tor 14 jul 2011, 23:55:02
av Proberas
Här kommer en liten update vad som hänt idag. Här är två bilder , Nu är allt färdig punktat så ska Tig:as också sen monteras på avgasbandage sen ska de sättas ihop :) Det som är punktat är WG-Rör,Screamerpipe,turbofläns,downpipen,tryckrören. Sen har jag byggt om och fixat till luftfiltret osv.

Bild

Bild