Celica GT 1994 (ST202) - daily driver

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
Bempa
Moderator
Inlägg: 1017
Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
Årsmodell: 88
PostOrt: By Kyrkby
Land (Country): Sverige
Ort: Avesta

Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver

Inlägg av Bempa »

Det går inte att snitta upp bussningen på längden då med tigersågen?
Benny Gustavson

AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
Användarens profilbild
MagLight
Inlägg: 293
Blev medlem: sön 10 okt 2010, 18:40:33
Bilmodell: Celica ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Åkers Styckebruk
Land (Country): Sverige
Ort: Strängnäs

Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver

Inlägg av MagLight »

ELD! enda enkla sättet vad jag vet... jag körde på med acetylenbrännare när jag plockade ur bussningarna ur subframen på min.
"There's always a new way to be better. Always aim to be the best, but never belive you are" - Lewis Hamilton

PROJEKTET -> http://www.toyotaclubsweden.com/viewtop ... =19&t=6667

http://www.gtfours.co.uk/
http://gt4-racing.eu/
http://www.fensport.co.uk/
http://www.streetperformance.se/
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4842
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver

Inlägg av Glenn »

Bempa skrev:Det går inte att snitta upp bussningen på längden då med tigersågen?
Du menar innifrån ? har funderat på det men hålet är ju bara 13mm, då måste jag hitat ett betydligt mindre blad.

Kunde man få loss själva centrumet så kanske.

Bussningen är löjligt misshandlad nu, extremt glapp och så har jag sågat bort en bit av den, och båda gummibitarna är borta :)
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4842
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver

Inlägg av Glenn »

MagLight skrev:ELD! enda enkla sättet vad jag vet... jag körde på med acetylenbrännare när jag plockade ur bussningarna ur subframen på min.
jo, men har ingen gassvets, ananrs ahde jag nog försök, tyvärr så sittere ju tanken ganska nära och det sitter en gummibussning i andra ändan av staget :/

En induktionsvärmare vore nice, men en sån har man ju inte.

MagnusS (som jag brukar terra med meckfrågor (mest SAAB) när jag vill ha ett snabbt svar hehe) tyckte jag skulle svetsa i bussningen med migvetsen och det kanske skulle vara ett alternativ, det kanske gör att den lossar och taoppar hördning, men det är ju lite illa till och man kan ge sej på att jag skulle råka svetsa fast bussningen i armen :)

Helst skulle jag vilja ha ett rör i samma dimension som röret i armen där och bygga "urdragare" med, inte säker på att det skulle funka dock.

Min ursprungsplan var att göra det med hylsor, men jag hade inga hylsor i närheten av rätt dimension.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Bempa
Moderator
Inlägg: 1017
Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
Årsmodell: 88
PostOrt: By Kyrkby
Land (Country): Sverige
Ort: Avesta

Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver

Inlägg av Bempa »

Ja precis innifrån så jag tänkte. Går det att komma åt och trä igenom bågfilsblad då kanske?
Benny Gustavson

AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver

Inlägg av MagnusS »

Nu får du sluta snacka bort den där bussningen o börja vålda istället :lol:
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Användarens profilbild
Bempa
Moderator
Inlägg: 1017
Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
Årsmodell: 88
PostOrt: By Kyrkby
Land (Country): Sverige
Ort: Avesta

Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver

Inlägg av Bempa »

:lol:
Benny Gustavson

AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
Användarens profilbild
Fnys
Moderator
Inlägg: 2641
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1996
PostOrt: Enskede
Land (Country): Sverige
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver

Inlägg av Fnys »

MagnusS skrev:Nu får du sluta snacka bort den där bussningen o börja vålda istället :lol:
Bild
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4842
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver

Inlägg av Glenn »

MagnusS skrev:Nu får du sluta snacka bort den där bussningen o börja vålda istället :lol:
Jag räknar kallt med att om jag gnäller tillräcklit mycket kommer du över och plockar bort den åt mej i utbyte mot en kopp kaffe :)

Dessutom är jag i holland nu ffs!
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
MagnusS
Inlägg: 400
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
Bilmodell: AW11
Årsmodell: 1985
PostOrt: Nybro
Land (Country): Sverige
Ort: Svalehult
Kontakt:

Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver

Inlägg av MagnusS »

Hmm, jag e billig men inte fullt så billig :shock:

Trodde du var ute o körde för fullt nu, Inte utrikes o roade dig...
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Skriv svar