Celica GT 1994 (ST202) - daily driver
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
- Bempa
- Moderator
- Inlägg: 1017
- Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
- Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
- Årsmodell: 88
- PostOrt: By Kyrkby
- Land (Country): Sverige
- Ort: Avesta
Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver
Det går inte att snitta upp bussningen på längden då med tigersågen?
Benny Gustavson
AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
- MagLight
- Inlägg: 293
- Blev medlem: sön 10 okt 2010, 18:40:33
- Bilmodell: Celica ST165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Åkers Styckebruk
- Land (Country): Sverige
- Ort: Strängnäs
Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver
ELD! enda enkla sättet vad jag vet... jag körde på med acetylenbrännare när jag plockade ur bussningarna ur subframen på min.
"There's always a new way to be better. Always aim to be the best, but never belive you are" - Lewis Hamilton
PROJEKTET -> http://www.toyotaclubsweden.com/viewtop ... =19&t=6667
http://www.gtfours.co.uk/
http://gt4-racing.eu/
http://www.fensport.co.uk/
http://www.streetperformance.se/
PROJEKTET -> http://www.toyotaclubsweden.com/viewtop ... =19&t=6667
http://www.gtfours.co.uk/
http://gt4-racing.eu/
http://www.fensport.co.uk/
http://www.streetperformance.se/
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver
Du menar innifrån ? har funderat på det men hålet är ju bara 13mm, då måste jag hitat ett betydligt mindre blad.Bempa skrev:Det går inte att snitta upp bussningen på längden då med tigersågen?
Kunde man få loss själva centrumet så kanske.
Bussningen är löjligt misshandlad nu, extremt glapp och så har jag sågat bort en bit av den, och båda gummibitarna är borta

Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver
jo, men har ingen gassvets, ananrs ahde jag nog försök, tyvärr så sittere ju tanken ganska nära och det sitter en gummibussning i andra ändan av staget :/MagLight skrev:ELD! enda enkla sättet vad jag vet... jag körde på med acetylenbrännare när jag plockade ur bussningarna ur subframen på min.
En induktionsvärmare vore nice, men en sån har man ju inte.
MagnusS (som jag brukar terra med meckfrågor (mest SAAB) när jag vill ha ett snabbt svar hehe) tyckte jag skulle svetsa i bussningen med migvetsen och det kanske skulle vara ett alternativ, det kanske gör att den lossar och taoppar hördning, men det är ju lite illa till och man kan ge sej på att jag skulle råka svetsa fast bussningen i armen

Helst skulle jag vilja ha ett rör i samma dimension som röret i armen där och bygga "urdragare" med, inte säker på att det skulle funka dock.
Min ursprungsplan var att göra det med hylsor, men jag hade inga hylsor i närheten av rätt dimension.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- Bempa
- Moderator
- Inlägg: 1017
- Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
- Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
- Årsmodell: 88
- PostOrt: By Kyrkby
- Land (Country): Sverige
- Ort: Avesta
Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver
Ja precis innifrån så jag tänkte. Går det att komma åt och trä igenom bågfilsblad då kanske?
Benny Gustavson
AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
- MagnusS
- Inlägg: 400
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
- Bilmodell: AW11
- Årsmodell: 1985
- PostOrt: Nybro
- Land (Country): Sverige
- Ort: Svalehult
- Kontakt:
Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver
Nu får du sluta snacka bort den där bussningen o börja vålda istället 

AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
- Bempa
- Moderator
- Inlägg: 1017
- Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
- Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
- Årsmodell: 88
- PostOrt: By Kyrkby
- Land (Country): Sverige
- Ort: Avesta
Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver

Benny Gustavson
AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
- Fnys
- Moderator
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1996
- PostOrt: Enskede
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver
MagnusS skrev:Nu får du sluta snacka bort den där bussningen o börja vålda istället

Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver
Jag räknar kallt med att om jag gnäller tillräcklit mycket kommer du över och plockar bort den åt mej i utbyte mot en kopp kaffeMagnusS skrev:Nu får du sluta snacka bort den där bussningen o börja vålda istället

Dessutom är jag i holland nu ffs!
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- MagnusS
- Inlägg: 400
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
- Bilmodell: AW11
- Årsmodell: 1985
- PostOrt: Nybro
- Land (Country): Sverige
- Ort: Svalehult
- Kontakt:
Re: Celica GT 1994 (ST202) - daily driver
Hmm, jag e billig men inte fullt så billig
Trodde du var ute o körde för fullt nu, Inte utrikes o roade dig...

Trodde du var ute o körde för fullt nu, Inte utrikes o roade dig...
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)