Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
srylul skrev:Det är som med kallingar...
Inte många som ser mina, men dom ska ändå vara fräscha.
Du gör ett bra jobb. Känns bilen som du hoppades före bygget?
Det stämmer det där me kalingarna
Tack ska du ha, jo den känns bra, visst finns det saker jag vill optimera, men det e ju roligt!!!
Tänkte prova bilen i helgen på Långnäs (402m) för att få en tid från samma bana, ska bli skoj!!!
/Christian N
0733966737
Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*
Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*
Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*
Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*
BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*
Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*
Jag var på Pitedragway igår och provade 402m körning, körde där i fjol med org 3s-ge motorn på 15,82sek
Igår gick det bättre, 14,99sek med v6:an. Det var riktigt roligt.
Med tändningen på 17* och ett sportavg utan kat bör det gå på ca 14,2sek
/Christian N
0733966737
Jag plockade av mina toppar idag för att se hur illa det var. Stora sprickor i båda. Perfekta toppa att prov fila på . Hoppas bilskroten hjälper mig med att få tag på hela.
fredrik mkIII skrev:Jag plockade av mina toppar idag för att se hur illa det var. Stora sprickor i båda. Perfekta toppa att prov fila på . Hoppas bilskroten hjälper mig med att få tag på hela.
Om du inte får tag på några så har jag 2st...
/Christian N
0733966737
Ååå vintern är sen i år , har inte ställt av bilen ännu (finns ju typ 0.5mm kvar på däcken som måste bort innan vintern...)
Har kört med org stereon, men cd spelaren pajade tror jag!? tur man hade en bättre beg. liggandes så här blev det:
Vart helt ok, inte super najs men men...det vart bättre ljud i högtalarna, misstänker att det har att göra med nyare å äldre! (nu kan jag inte så mycket om stereo mm och är inte särskilt bryd).
Har även testat att göra mig en vxl o handbroms spak...inte särskilt märkvärdiga, men det var skoj att göra!!!
/Christian N
0733966737