Det där röret pajade på min ST202, när jag var på jobbet dessutom så jag fick krångla med att fixa skjuts hem osv, men i alla fall ringde jag toyota och frågade vad det kostade, och killen sa "Sitter du ner ?", jag sa ja och han sa då att det kostade 6800:- :/ ..Slutade med att jag efter lite diskussion på div forum ersatte röret med en dubbelförstärkt 10mm bränsleslang (loopade förbi "kylaren" alltså) och har kört så sen dess, kylaren sitter ju på lågtryckssidan så det är ju ingen fara på det sättet, och jag har mätt oljetempen och den verkar hålla sej ganska ok även varma dagar och sportig körning. ..Skulle dock ha lite svårt att göra så på min ST205..
Plastlisten på A-stolpen tror jag kostar 700:- eller nåt också, fast just plastlister är toyota alltid dyra på.
Det handlar ju oftast inte om vad det kostar att tillverka, utan vad kunden är beredd att betala, när jag jobbade med kopiatorer och skrivare så var det vi tjänade mest på toner, en flaska toner (större kopiatorer har ju tonerflaskor och inte kompletta OPC-enheter) kostade typ 10:- att tillverka, det är ju i princip bara pulvriserat kol, dom såldes sen för 1500:- eller nåt sånt ut till kund. ..En f.d granne till mej köpte f.ö en gammal utrangerad buss tillsamamns med lite kompisar, dom målade om den med pensel och inredde den som husbuss och körde runt med, en dag pajade en kolv, tror en ny kolv kostade 16000 eller nåt sånt bisarrt, importören sa bara "Priserna är satta efter dom som kör dessa bussar komersiellt.." sen var dte inte mer med det.
Det var ju inte bra det där med panameran.. nu blir jag ju mer sugen på att testa att måtta in barnstolar i en sådan

..fast sambon klagar redan nu på att chassit i areron är för hårt och kopplingen för jobbig och stolarna för skålade (vi hade en vanlig 9-5 innan, så hon jämför med den) så det blir nog inte bra, fick in henne på en cayenne ett tag efterssom hon gillar SUV'ar, men efter att ha hört vad folk har för horribel bränsleförbrukning på dom strök vi den, vi kör för långt för det. (Men det är otroligt mycket bil för pengarna, man får ju en fin 10-12 år gammal cayenne med 340hk och massor av utrustning för en bra bit under 100k.. hade man kört färre mil per år så..) Panameran är ju betydligt dyrare.