Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Ska du ha 330hjulhästar är det ju ca 100mer i motorn så det är ju ett ganska rejält bygge. Det är ju kolvar som måste bytas, sen stakar om du tänkt varva mycket. annars räcker det nog med original med ARP bultar i kör jag med och det funkar bra än
Kamaxlar är ju bra med om du ska upp i de effekterna sen massa mer med. Turbo är det ju gt3071 alt gt3076 eller IRX450 från turboservice som pallar med 450hk...
Ring gärna så kan vi prata mer om det...
Tjenna!
Kul projekt, bra när bilarna används. Angåede nira där. Jag håller på att koppla in ett nira system i min bil för tillfället. Det är ju inte gjort i en handvändning direkt. Men det känns som det blir bra.
Och där finns ju launch, respons och även flatshift. Du får gärna ställa frågor om du kommer på nåt inte säkert jag kan svara iof.
jag hade lätt slängt i wiseco kolvar och eagle stakar o nya vev o ramlager samt arp bultar till allt. sen i med en eller två feta bensinpumpar och 1/2" soppaledning och 1000cc+ spridare och ett Bw 2 serien agg eller garett gt35 agg och styra allt med autronic sm4
cale skrev:jag hade lätt slängt i wiseco kolvar och eagle stakar o nya vev o ramlager samt arp bultar till allt. sen i med en eller två feta bensinpumpar och 1/2" soppaledning och 1000cc+ spridare och ett Bw 2 serien agg eller garett gt35 agg och styra allt med autronic sm4
håller skiten för de då .
de blir iaf wiseco kolvar och eagle stakar. nya vev o ramlager. och arp bultar till allt sen sitter de redan en wallbro nånting pump i . hoppas den räcker ett tag.
kan man få effekten uppskriven på bilprovningen på bilen?
satt och kollade igenom lite papper och dom har tagit fel på hk och kw på bilen tror jag. för de står att min bil har 245kw i pappren. jag har inget emot de. vore skoj kolla om de är vanligt att de händer ?
Det är nog inte allt för ovanligt att dom gör fel när bilen regas för sverige. En kompis till mig importera en Impreza och
WRX sti och dom råka rega den som en gt..eller liknande...Så den blev väldigt billig att försäkra
Men jag tror inte du ska snacka om att dom har gjort fel fören dom börjar gnälla på att din är trimmad..då kan du säga att
det står att min bil har 328hk i mina papper
amby skrev:Det är nog inte allt för ovanligt att dom gör fel när bilen regas för sverige. En kompis till mig importera en Impreza och
WRX sti och dom råka rega den som en gt..eller liknande...Så den blev väldigt billig att försäkra
Men jag tror inte du ska snacka om att dom har gjort fel fören dom börjar gnälla på att din är trimmad..då kan du säga att
det står att min bil har 328hk i mina papper
exakt min tanke och jag har bänkpapper på 323 hk fast sånt vet ja inte hur dom tar de. gubben som reggade in den undrade om de var en specialmodell eftersom det var mer effekt i den. "tror dom kallas wrc" svarade jag. "då skriver vi de" sa gubben