Sida 3 av 6
Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo
Postat: ons 16 maj 2018, 08:36:09
av Larco
MartZink skrev: ↑tis 15 maj 2018, 23:30:04
Du kan kolla i loggenså ser du vilka värden och vad som pågår när den missar. längst till höger på LOGS kan du lägga till massa olika mätvärden att kika på
Tack för det! Ska kika på det

Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo
Postat: lör 02 jun 2018, 18:23:59
av Larco
Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo
Postat: tor 07 jun 2018, 07:54:08
av dantiberg
tråkigt men hellre se sånt nu än få ett ras i framtiden.
Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo
Postat: tor 07 jun 2018, 14:03:21
av Larco
Turbon inlämnad på Airtune för genomgång och byte av lager.
Tittade lite närmare på oljereturen. Packningen som tidigare ägaren har monterat har strypt returflödet, hålet bara var runt 12mm. Lär vara därför den har tryckt ur sig lite olja vid avgastätningen. Tråkigt att folk inte förstår vikten av detaljer bättre.

- IMG_3011.JPG (982.51 KiB) Visad 12081 gånger
Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo
Postat: tor 07 jun 2018, 17:34:34
av MartZink
Kanske bara är just det som var felet med att den läckte olja, lika mycket olja i kompressorhus som avgashus?
Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo
Postat: fre 08 jun 2018, 00:37:48
av Larco
Troligtvis det som var felet men det var bara olja i avgashuset vad jag kunde se. Men den va lite väl glapp så den får en genomgång iaf.
Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo
Postat: lör 30 jun 2018, 11:26:21
av Larco
Turbon är hämtad ifrån turbofirman. Nu renoverad med nya lager o allt. Blev dessutom en finare variant av oljering på avgassidan med överlappande ändar. Vanligtvis sitter det som en liten kolvring med ett ringgap på 1 ställe.
Bilder kommer.
Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo
Postat: ons 04 jul 2018, 07:34:27
av Larco
Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo
Postat: ons 04 jul 2018, 10:04:11
av Sebastian
Gött trevligt med renoverad turbo!
Fick du ordning på misständningarna?
Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo
Postat: mån 30 jul 2018, 19:13:33
av Larco
Höger styrled var väldigt glapp märkte jag så jag bytte den idag. Orkade inte fiffla med de gamla muttrarna så jag köpte en mutterspräckare vilket gjorde det väldigt lätt att få bort de gamla

Hade tänkt att höger nedre spindelled skulle bytas också men kunde inte känna något glapp efter jag bytt styrleden. Kollar mer noga på det nästa gång jag e i garaget.

- IMG_3223.JPG (697.63 KiB) Visad 11800 gånger

- IMG_3224.JPG (803.35 KiB) Visad 11800 gånger

- IMG_3225.JPG (781.26 KiB) Visad 11800 gånger
Sebastian skrev: ↑ons 04 jul 2018, 10:04:11
Gött trevligt med renoverad turbo!
Fick du ordning på misständningarna?
Japp! Verkar som att turbon svarar lite bättre också.
Nä, har inte gjort så mycket åt det direkt. Tänkte köpa nya stift, fiffla lite med spolarna och sedan installera tändförstärkaren när det är fixat. Funderar lite på hur mappningen ser ut också för som martzink sa så luktar den ganska mycket soppa också.