Cyrix MR2 5S-GTE
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Re: Cyrix MR2 5S-GTE
Vad är det för märke på silikonslang den som gick sönder? Det där med olja är ju en hel vetenskap faktiskt, svårt som fan å veta vad man ska välja. Jag kör dock bara Mobil och Castrol. Känns bäst på nåt vis, men varför är svårare å svara på.
- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Cyrix MR2 5S-GTE
Det var en slnag ifrån do88.se, men tror att värmen ifrån grenröret har hjälpt till en del.Gt-4 skrev:Vad är det för märke på silikonslang den som gick sönder? Det där med olja är ju en hel vetenskap faktiskt, svårt som fan å veta vad man ska välja. Jag kör dock bara Mobil och Castrol. Känns bäst på nåt vis, men varför är svårare å svara på.
Köpte en 6 lagers silikonböj istället och lindade med avgasbandage, såfår vi se om det håller bättre.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Cyrix MR2 5S-GTE
Har inte hänt så mkt här, bilen fungerar ju och jag har haft den som bruksbil ett par veckor nu, visst lite småfix är det ju givetvis kvar, men det är inte mkt.
Men det största problemet just nu är att jag inte få upp laddtrycket över 1,4kg. Nu tex, så står det på 1,7, vilket den oxå laddar mellan ca 4000-5500rpm, men sen dalar det ganska snabbt ner till 1,4kg. Tänkte trycktesta lite imorrn och se om det kan vara så enkelt att det läcker nånstans, men jag tror inte det.
Känns som att det börjar bli lite tryck i bilen, bara man får den till att ladda lite mera.
Någon som har fler teorier på varför mitt laddtryck dalar?
Men det största problemet just nu är att jag inte få upp laddtrycket över 1,4kg. Nu tex, så står det på 1,7, vilket den oxå laddar mellan ca 4000-5500rpm, men sen dalar det ganska snabbt ner till 1,4kg. Tänkte trycktesta lite imorrn och se om det kan vara så enkelt att det läcker nånstans, men jag tror inte det.
Känns som att det börjar bli lite tryck i bilen, bara man får den till att ladda lite mera.
Någon som har fler teorier på varför mitt laddtryck dalar?
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
-
- Moderator
- Inlägg: 3813
- Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
- Ort: Ljungbyhed
Re: Cyrix MR2 5S-GTE
Motorn använder mer luft än vad turbon kan ge? Nej, jag har ingen aning, det var bara en vild gissning.Cyrix skrev:Någon som har fler teorier på varför mitt laddtryck dalar?
Re: Cyrix MR2 5S-GTE
Hvilken turbo kjører du med, og hvilken WG?
Hva bruker du til og styre trykk med?
Hva bruker du til og styre trykk med?
st165: 9.89/231
-
- Inlägg: 278
- Blev medlem: tor 05 mar 2009, 09:45:00
- Bilmodell: Mr2 turbo och Celica GT4 st205
- Årsmodell: 95
- PostOrt: Malmö
Re: Cyrix MR2 5S-GTE
Cyrix skrev: Någon som har fler teorier på varför mitt laddtryck dalar?
Livförsäkring...
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Albert Einstein
Albert Einstein
- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Cyrix MR2 5S-GTE
Turbo: Holset HX35 avgashus 14sleeper skrev:Hvilken turbo kjører du med, og hvilken WG?
Hva bruker du til og styre trykk med?
Wastegate: 40mm HKS kina kopia
Styrning: Apexi PFC med tillhörande solenoid
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
- Cyrix
- Inlägg: 622
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
- Bilmodell: MR2
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Göteborg
- Land (Country): Sverige
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Cyrix MR2 5S-GTE
Nä, den ska klara av att leverera luft för ca 500hk och det har jag inte nu, det är jag ganska säker på.cheetah1 skrev:Motorn använder mer luft än vad turbon kan ge? Nej, jag har ingen aning, det var bara en vild gissning.Cyrix skrev:Någon som har fler teorier på varför mitt laddtryck dalar?
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org
sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
- lurvas
- Inlägg: 72
- Blev medlem: tor 05 mar 2009, 17:50:18
- Bilmodell: Toyota MR2 turbo Gen III
- Årsmodell: 1994
- PostOrt: göteborg
- Land (Country): sverige
Re: Cyrix MR2 5S-GTE
om du har pyst WG så kanske det är för litet hål i pysventilen.
eller byta fjäder i WG.
det va det jag kunde komma med
eller byta fjäder i WG.
det va det jag kunde komma med
- Jonex
- Inlägg: 553
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
- Bilmodell: Celica GT-Four st165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Smedjebacken
- Land (Country): Swe
- Ort: Smb, Dalarna
Re: Cyrix MR2 5S-GTE
Min enda tanke om det där är att det blev samma sak på min gt4 när den laddade 1,2 och varvtalet överskred 5500 , läste
sedan att Ct26an ger sig just vid dom varvtalen.
Å andra sidan hade jag problem med för klena slangklämmor på alla möjliga ställen så en tryckläcka kan det ju också
vara.
Kul bygge förövrigt
sedan att Ct26an ger sig just vid dom varvtalen.
Å andra sidan hade jag problem med för klena slangklämmor på alla möjliga ställen så en tryckläcka kan det ju också
vara.
Kul bygge förövrigt

Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71