Sida 3 av 14

Re: Cyrix MR2 5S-GTE

Postat: tor 16 apr 2009, 22:01:12
av Gt-4
Vad är det för märke på silikonslang den som gick sönder? Det där med olja är ju en hel vetenskap faktiskt, svårt som fan å veta vad man ska välja. Jag kör dock bara Mobil och Castrol. Känns bäst på nåt vis, men varför är svårare å svara på.

Re: Cyrix MR2 5S-GTE

Postat: fre 17 apr 2009, 08:48:39
av Cyrix
Gt-4 skrev:Vad är det för märke på silikonslang den som gick sönder? Det där med olja är ju en hel vetenskap faktiskt, svårt som fan å veta vad man ska välja. Jag kör dock bara Mobil och Castrol. Känns bäst på nåt vis, men varför är svårare å svara på.
Det var en slnag ifrån do88.se, men tror att värmen ifrån grenröret har hjälpt till en del.
Köpte en 6 lagers silikonböj istället och lindade med avgasbandage, såfår vi se om det håller bättre.

Re: Cyrix MR2 5S-GTE

Postat: ons 22 apr 2009, 17:04:07
av Cyrix
Har inte hänt så mkt här, bilen fungerar ju och jag har haft den som bruksbil ett par veckor nu, visst lite småfix är det ju givetvis kvar, men det är inte mkt.

Men det största problemet just nu är att jag inte få upp laddtrycket över 1,4kg. Nu tex, så står det på 1,7, vilket den oxå laddar mellan ca 4000-5500rpm, men sen dalar det ganska snabbt ner till 1,4kg. Tänkte trycktesta lite imorrn och se om det kan vara så enkelt att det läcker nånstans, men jag tror inte det.

Känns som att det börjar bli lite tryck i bilen, bara man får den till att ladda lite mera.

Någon som har fler teorier på varför mitt laddtryck dalar?

Re: Cyrix MR2 5S-GTE

Postat: ons 22 apr 2009, 18:20:52
av cheetah1
Cyrix skrev:Någon som har fler teorier på varför mitt laddtryck dalar?
Motorn använder mer luft än vad turbon kan ge? Nej, jag har ingen aning, det var bara en vild gissning.

Re: Cyrix MR2 5S-GTE

Postat: ons 22 apr 2009, 18:47:52
av sleeper
Hvilken turbo kjører du med, og hvilken WG?
Hva bruker du til og styre trykk med?

Re: Cyrix MR2 5S-GTE

Postat: ons 22 apr 2009, 21:56:09
av Henrik
Cyrix skrev: Någon som har fler teorier på varför mitt laddtryck dalar?

Livförsäkring...

Re: Cyrix MR2 5S-GTE

Postat: ons 22 apr 2009, 23:14:29
av Cyrix
sleeper skrev:Hvilken turbo kjører du med, og hvilken WG?
Hva bruker du til og styre trykk med?
Turbo: Holset HX35 avgashus 14
Wastegate: 40mm HKS kina kopia
Styrning: Apexi PFC med tillhörande solenoid

Re: Cyrix MR2 5S-GTE

Postat: ons 22 apr 2009, 23:17:24
av Cyrix
cheetah1 skrev:
Cyrix skrev:Någon som har fler teorier på varför mitt laddtryck dalar?
Motorn använder mer luft än vad turbon kan ge? Nej, jag har ingen aning, det var bara en vild gissning.
Nä, den ska klara av att leverera luft för ca 500hk och det har jag inte nu, det är jag ganska säker på.

Re: Cyrix MR2 5S-GTE

Postat: tor 23 apr 2009, 07:06:45
av lurvas
om du har pyst WG så kanske det är för litet hål i pysventilen.
eller byta fjäder i WG.

det va det jag kunde komma med

Re: Cyrix MR2 5S-GTE

Postat: tor 23 apr 2009, 22:30:25
av Jonex
Min enda tanke om det där är att det blev samma sak på min gt4 när den laddade 1,2 och varvtalet överskred 5500 , läste
sedan att Ct26an ger sig just vid dom varvtalen.
Å andra sidan hade jag problem med för klena slangklämmor på alla möjliga ställen så en tryckläcka kan det ju också
vara.

Kul bygge förövrigt :D