Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Joo, har försökt inrikta mig på att få lös kabelstamarna i camryn, eftersom jag inte har 100% koll på vad jag behöver å inte, så beslöt jag mig för att vara noggran, märkt upp varje liten kabel (det tog sin tid, men är helt klart värt det)
Det blev sent i lördags, men "mr redbull" höll en på topp
Cheers...
Senast redigerad av KelMer den mån 13 sep 2010, 21:39:48, redigerad totalt 2 gång.
/Christian N
0733966737
Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*
Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*
Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*
Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*
BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*
Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*
Har tagit sin tid men nu är motorn ur och mr2:an tillbaka i garaget, hur skönt som helst
Mindre roligt att köra på vinterväglag med 245:or i bak och sommar däck, iof bara från grannens garage, men höll knappt på ta mig in på uppfarten (lutar väldigt lite uppför,men tydligen tillräckligt för att ge mig problem).
Dagens aktivitet i bild format:
Senast redigerad av KelMer den mån 13 sep 2010, 21:44:25, redigerad totalt 1 gånger.
/Christian N
0733966737
Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*
Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*
Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*
Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*
BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*
Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*
Det belv inte lika mycket ihop skruvand som jag hoppats, var ett antal pakningar fattig
Har skrivit en lista så imorgon blir det shopping !!!
Vad har hänt då? Jo jag skruva på oljetråget, en ny vattenpump och generatorn sitter på plats.
Den mesta tiden gick åt att polera upp insug + att slipa bort gjutskägg (det tog sin lilla tid), polera och tvätta upp
ventilkåpor, måla vissa motordetaljer.