Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Det är möjligt att det kallas nåt annat än pilotlager,men det är ingen jag kan komma på på rak arm.
Är kopplingen dålig annars? slirar den eller så?
Kopplar den ur som den ska? Det ligger inte nån tjock gummimatta eller nåt i vägen för pedalen?
Det går att spänna wiren,det finns flera "hack" så att man kan flytta en C-låsning.
Johnny Blade skrev:Det är möjligt att det kallas nåt annat än pilotlager,men det är ingen jag kan komma på på rak arm.
Är kopplingen dålig annars? slirar den eller så?
Kopplar den ur som den ska? Det ligger inte nån tjock gummimatta eller nåt i vägen för pedalen?
Det går att spänna wiren,det finns flera "hack" så att man kan flytta en C-låsning.
Kopplingen är väl det jag misstänker. Den är liksom seg att trycka ner. Sen är ettans växel lite klurig att få i. samt att det rasslar när man lägger i backen ju.. Näe någon matte är de inte
Milkshaken skrev:Ahlgren88: Skulle vara kul om du skriver här sen när du har fixat kopplingen och det vi har tipsat om... Kul att få höra hur det blev.
Självklart gör jag det.
Byte av Koppling, kopplingswire, tryckplatta samt urtrampningslager ska bytas. Får se ifall jag byter det lagret många kallar pilotlager me.