njae det är nog mer än så som skilljer Gen3 mot Gen2
* Motorn då, den är vassare. Bättre turbo, stålpackningar överallt, vassare kammar, mapsensor istället för luftmassemätare. Det är STOR skillnad på att köra en original gen2 mot original gen3.
Zerocool skrev:Vad jag har förstått så är de inte stor skillnad på karossen på vänsterstyrda gen2 mr2or mot högerstyrda gen3 mr2or. ok man får en kaross som är 15 mot en som är 18-19år gammal, men båda är endå så pass gammla så de beror mycket på hur folk har skött om de! ofta är japanbilar inte direkt välskötta.
och om man nu tycker att gen3 är så mycket bättre i kaross osv, så kan man ju köpa till gen3 sakerna till sin gen2 bil, bromsar, bärarmar och vad det nu är mer, och ärligt hur mycket kostar det att göra!
och visst motorn har 250hk mot 204hk men ska man trimma seriöst så kvittar det vilken man utgår ifrån.
sedan är det som vissa säger finns de ingen efterfrågan på en bil så får man inget för den,
Skulle du få 50k för den så har du endå 41% av det du lagt ner.
Skulle jag få 30% av det jag lagt ner på min skulle jag vara glad, Men eftersom jag vet att jag inte får de pengarna säljer jag inte bilen heller, för den är värd mera för mig, och ska man sälja så får man sätta priset efter vad den är värd för andra.
Vet inte riktigt hur många procent det är för "lurvas"
Men jag har förlorat bra mer än ni då ja begär 78 för min ch den har kostat mig över 160k
Jag förlorar över 100% på min. runt 90k förlorar jag snabbt räknat....
Jag räknar inte så som du, jag anser om man förlorar 100% så får man 0kr för bilen.
får du 78k av 160k så förlorar du 51% av det du betalt för den.
Du får göra som de gör i england sälja bilen i delar istället, då får man ofta mera pengar för den än om man säljer den komplett, är så på gt4orna i alla fall.
mikael_st-> med andra ord så skiljer de bara på bromsarna och stötdämparna, bromsar inte så dyrt, stötdämpare tja 15år gammla så hade jag nog köpt nya endå så det hade kvittat.
Motorn vet jag skiljer JÄTTE mycket om man kör original och BPU men ska man trimma så kvittar det vad man utgår från.
Den motorn med mest effekt på 2l (nymans) var i grunden en gen2 motor:)
Zerocool skrev:Motorn vet jag skiljer JÄTTE mycket om man kör original och BPU men ska man trimma så kvittar det vad man utgår från.
Den motorn med mest effekt på 2l (nymans) var i grunden en gen2 motor:)
VÄXELLÅDAN !! LSD diffad...
Motor är det sot skillnad på om man inte vill trimma mer än BPU. Men ska du bara göra BPU så är gen3 att föredra så klart. Större spridare med nästan lika stora som supra mkiv
Såg precis denna länken.. Ville bara säga till personen som skapade denna tråden att jag har en mr2 Gen3 som e vänsterstyrd! Tänkte allmänt om det med att du skulle äta dina kalsonger om det fan en gen3 som var vänsterstyrd! Jag vill gärna se detta om du nu menade allvar
Bluie skrev:Såg precis denna länken.. Ville bara säga till personen som skapade denna tråden att jag har en mr2 Gen3 som e vänsterstyrd! Tänkte allmänt om det med att du skulle äta dina kalsonger om det fan en gen3 som var vänsterstyrd! Jag vill gärna se detta om du nu menade allvar
Bluie skrev:Såg precis denna länken.. Ville bara säga till personen som skapade denna tråden att jag har en mr2 Gen3 som e vänsterstyrd! Tänkte allmänt om det med att du skulle äta dina kalsonger om det fan en gen3 som var vänsterstyrd! Jag vill gärna se detta om du nu menade allvar
MR2 gen3 Turbo?
Nej tyvärr bara med sugmotor! Trodde han menade alla Gen3:or.. Men de ska komma turbo på den också...
MR2 gen3 Turbo?
Nej tyvärr bara med sugmotor! Trodde han menade alla Gen3:or.. Men de ska komma turbo på den också...
Bluie skrev:
Jag tycker nästan att Impreza ska äta upp, i alla fall halva sina boxershorts om du turbokonverterar din gen3 ÄVEN om han menade Mr2 gen3 Turbo från fabrik. Vad tycker ni andra? Jag menar, hur många gen3 turbokonverterade MR2 har vi i Swe just nu?