Re: 7A-FE som går för fett - hur påverkar man det?
Postat: lör 10 nov 2012, 15:41:40
Jag är nog inne på att man måste byta kolvringar om jag ska behålla bilen *suck*.
Loppet såg ju fint ut och kolvarna bör ha klarat sig så det borde "bara" vara att byta dessa.
Är inte särskilt dyra heller såg jag.
Men då undrar man: kan detta göras på plats? Att lyfta ut motorn ger jag mig inte på då det är en 4WD med tillhörande jätteväxellåda mm.
Riva toppen är ju en sak men att få bort oljetråget för att lossa vevstakarna: är detta görbart i ett vanligt garage?
Toyota har ju en stor balk under motorn, om man tar bort den så kanske det är fritt fram?
Någon som har lite insyn i denna typ av arbete?
Loppet såg ju fint ut och kolvarna bör ha klarat sig så det borde "bara" vara att byta dessa.
Är inte särskilt dyra heller såg jag.
Men då undrar man: kan detta göras på plats? Att lyfta ut motorn ger jag mig inte på då det är en 4WD med tillhörande jätteväxellåda mm.
Riva toppen är ju en sak men att få bort oljetråget för att lossa vevstakarna: är detta görbart i ett vanligt garage?
Toyota har ju en stor balk under motorn, om man tar bort den så kanske det är fritt fram?
Någon som har lite insyn i denna typ av arbete?