Liten uppdate! Har inte hänt så mycket med bilen, men jag smider dock planer om hur jag vill ha det, och det lutar väl åt att bygga singelturbo i framtiden. Dock tänker jag inte försöka vara snabbast i stan eller på strippen, så jag tänker hålla mig runt BPU effekt fast med singelturbo. Varför!? jo vid ett tidigare inlägg jag skrev så gjorde jag ttc koppling och allt verkade frid och fröjd. Det gick några dagar och sen började han strula med laddtrycket igen! det känns som att han tvekar eller stryper sig vid högre varvtal! det blir liksom inget ladd på ena turbon

(känns det som). Detta uppkom på väg hem från uppsala!. Bilen parkerades i garaget och batteriet kopplades bort. Några dagar efter så var det dags för sista tvätten innan vinterförvaringen. Påväg till macken så gav jag på lite gas och känner då att båda aggen laddar som de ska

. Så jag har införskaffat en laddtrycksmätare för att se vad det är som händer och för att se hur mycket han laddar.
Mina teorier
Kassa turbos? (är det så, ja då blir det verkligen singelbygge för nya original är ju knappt värt pengarna)
Under en längre periods körning börjar bilen ladda på för mycket och laddtrycksspärren går i, och att detta försvinner när man kopplar ifrån batteriet och på så sätt raderar minnet i ecu!? för att sedan fungera i nån dag när man kopplar tillbaka batteriet.
Svaret får jag väl när mätaren är inkopplad

.
Jag har/ska beställt/beställa lite godis till i vår och det är följande
Kamrem + vattenpump och spännare
Ati svänghjulsdämpare
Aem truboost
Blitz BCC
drivremspännare
tändspolar och tändspolekontakter (eftersom nån i england gillade att ha sönder dom)
downpipe,midpipe + racekatt
det lär ju tillkomma nått mer
// Jocke