Menoxz skrev: ↑fre 09 feb 2018, 19:45:37
Vet att jagt har läst om förlusten på Alltrac.net
Har för mig drivlina förlusten ligger runt 20-25%. Då man ha kollat på en dyno på st185 i orginalutförande..
Mr2 ligger runt 15-18%? Hmm minns inte riktigt den..
Har också tittat på Link så följer denna tråd med intresse!
Jag köper att 300 hk nog är lycko siffra
Men jag har också läst om original bilar som får ca 150awhp med nyrenoverade, annars original 3sgte motorer, som borde ligga på 200hk i motorn.
Men den diskussionen kan vi ta i en egen tråd
Den största orsakerna till att jag köpte Links var för att bilen inte gick bra när man försökte köra den hårt

. Jag antog att det berodde på fel bränsleblandning, bredbandslambdan visade AFR värde på 9 på högt ladd.
original ECU gillar att dumpa all soppa den kan efter ca0,7bar.
AFM burken är inte heller den roligaste, på min bil ville luckan fladdra till och då gick bilen riktigt ryckigt när man släppte gasen.
AFM bruken är också rätt slö på att reagera när man accelererar verkar det som, för nu går allt mycket fortare
OM jag ska prata lite om Links ECU
Det bästa med Links så här långt är allt jobb som redan var gjort med plug & play paketet.
Mycket var redan kalibrerat och klart, Tex är TVIS redan förkonfigurerat och verkar fungera bra.
Detta gjorde att själva mappningen gick fort och enkelt.
Det tråkiga, eller det beror på hur man ser det, är allt man kan köpa till den (eller man inte får med).
Saker man borde köpa till sprutet.
IAT sensor och adapter för att plugga in där kalstarten sitter (ATS säljer den)
Bredbandslambda (använder Innovate LC1)
MAPsensor om någon plockat bort original) eller du ska ladda mer än 1,2bar.
Andra saker som kanske inte är lika viktiga men bra att ha
Link expansions härva, så slipper man klippa i original härvan och det blir smidigt att koppla in ytterligare givare.
Bosch knack sensor och adapter från Toyota, original sensor går lätt sönder. Tyvärr har inte mitt sprut något sätt att lyssna på Knacksensor vad jag förstått. Min tuner kopplade in headset för att lyssna på knacksensorn.
LinkKnock som INTE kopplas till sprutet,det är en självkalibrerande varningslampa (funderar på att köpa en sådan så jag får någon nytta av min Bosch sensor.
EGT givare, min tuner kopplade in egen, allt jag gjorde var att svettsa ditt en svetsplugg på grenröret.
Links säljer sin egen EGT givare som ska finnas valbar i sprutet.
Jag har även en E85 givare liggande som kanske blir inkopplad i framtiden, men om man skulle mappa den rätt med alla ratios så skulle det tydligen ta väldigt lång tid. Fick tipset att istället tömma tanken och bara mappa med E85, mina 800cc spridare köptes för att jag skulle kunna köra E85.
I EMU sprutet verkar man få med mer inbyggda finesser och Aaron på ATS kör ju det i sin MR2 så det tycker jag du borde kolla på också.
Vi får se vad MartZink har att säga om det när hans bil är mappad.
