Börjar bli dags för säsongsavslut nu...
Bra säsong, Påställd mer än 5 månader, Drygt 300 mil avverkade vilket är mkt sett till att det inte är jätteofta man kan ta en 2-sitsig skithög till jobbet när man har 2 barn som ska hämtas o lämnas.
Har med mina mått blivit en hel del kört, 8 tillfällen med Superstage och olika former utav konbanor har det blivit. 2014 måste det bli lite mer "riktiga" bankörningar.
Bilen har hållt ihop bra, Särskilt med tanke på hur jag behandlar den... Enda riktiga haveriet var kopplingen men den var lite väntad så det tar jag inte så hårt, Att mina EBC bromsar fram brann upp efter halva säsongen hade jag dock inte räknat med, Men 199 kronors klotsarna från Biltema :eek2: Har gjort ett förvånansvärt bra jobb som ersättare
Nu är garaget urstädat så det finns plats för en liten MR2 igen, Fick ta ett litet mellanstick med isbilen så nu står en 945 turbo där o får lite service, kylarbyte o extraljusmontering. Sen ska MR2 få rulla in i värmen o mysa.
Planen för vintern är:
Huvudbåge, Kör som en idiot har jag noterat o 80-tals krocksäkerhet känns väl sådär...
Ngn som vet om en dragande rörbock i Kalmartrakten får gärna hojta till.
Toe Stag bak Vid senaste hjulmätningen fick jag göra en fullösning för att få till toe bak, Nu måste det fixas så att jag enkelt kan ställa hjulvinklar samt att det fortfarande sitter gummibussningar till de stagen, De ska bli lagom stumma.
Bromskylning Ska bygga halvseriös bromskylning för frambromsarna med slangar från fronten som ansluter till skivcentrum. Om pengar finns kvar ska jag även uppgradera till nya skivor och Carbotech XP8 belägg runt om. Just nu finns det mer ambitioner än pengar i bilbudgeten...
Tempmätare Har åkt hela året utan fungerande tempmätare. Inte så sunt, måste fixas. Är rädd för att det är instrumentfel, Har bytt det en gång förut, Då fick jag tag på ett i Kanada:(
Oljekylare Kopplade ur original oljekylare när jag köpte bilen då den blandade in vatten i oljan. Ska jag börja köra lite mer bana måste det fixas en ny oljekylare.
Borde även byte bakre delen av skärmkanterna bak då de är kexiga. Det suger med rost, Hoppas jag hinner med det också.
Det var väl i stora drag det hela, Känns som lagom pyssel under vintern, Borde inte vara omöjligt att hinna med, Känner jag mig själv rätt kommer jag fixa de mest akuta sakerna under 2 veckors tid i April tyvärr :bang2: