Det var inte i en vecka i April allt hände, Det tog ända till Juni innan jag på allvar tog tag i bilen...
Hade bokat superstagekörning fre-lör denna helgen så nu gick det inte skjuta upp det längre
Har bytt skivor+klotsar fram till Standardskivor och Carbotech XP8 belägg, Bak ska det bli stoptech belägg men de var tyvärr restade så de sitter där inte än, Jag bytte till ATE´s "Super Blue Racing" bromsvätska, efter att tidigare alltid åkt standardvätska, Jag monterade bromskylningen jag byggde i vintras/våras, Rör från fronten, via slangar till rör i bromsskivans centrum.
Resultatet av ovannämnda är jag mkt nöjd med, Bromsarna tar bra, Jag hade inga som helst tendenser till fading så som jag har upplevt tidigare år på varv 3, Nu kan jag lita på bromsarna, Det e tryggt.
Jag bytte också övre kränghämmarstagets kulled mot en ledlänk, Detta för att kulleden har byggt för mkt och med den cambern jag har haft har jag vid ett par tillfällen varit med om att styrningen har låst sig då kulleden har tagit i rambenet vid samband med nedfjädring, Nu har jag ett par centimeters frigång, Känns också tryggt:)
Jag passade på att byta inre+yttre styrstag fram också för att slippa värma för att kunna jostera toe.
Bild där man ser det mesta ovanstående...
Bak köpte jag nya toestag från Two´s R us(ja, de heter så...)
De gamla var svetsade, nästintill omöjliga att justera samt försedda med gummibussningar i innerkanten, Nu har stagen ledlänklager på insidan, Alltså minimalt med spel.
Då de kommer obehandlade fick de sig först en vända pulver o sen in i ugnen.
Jag har också ruttnat på att slå huvudet i taket, Trots att jag monterade stolen så lågt det går utan skenor så funkar det inte med hjälm, Nu fick jag ett ryck o vevade igång kap, slip o sen svets...
Nu har jag bara lite problem med att jag slår i sargen på takluckan, Man skulle haft en utan taklucka eller en targa, Men jag ska se om jag vinner ngt på att ta bort innertaket.
Sen blev det alltså Superstage i Emaboda fre-lör. På fredagen testade jag med 4 graders camber fram, 3.5 grader bak, Relativt neutral toe runt om. På med slicksen och inget funkade, Bilen var skitkul att köra, Överstyrde sådär riktigt lagom mysigt och alltså helt klart underhållande, Men tiderna var inget att hänga i granen, Slutade med 1.36,8 nånting, Alltså drygt halvsekunden långsammare än R-däcken förra året.
Gjorde en riktig piruett ut i gräset med bilen, Det var lite spännande, Ser inte alls spännande ut på film men irl gick det jävligt fort:) Ska se om jag kan klippa ut den sekvensen o lägga ut den.
Avslutade dagen med att bromsa sönder ett slicks, I nästa vända ut med r-däcken släppte camberjusteringen vä bak, Kineserna som tillverkade coiloversen har varit snälla nog att fixa avlånga hål för att får mer camber än vad originaljusteringens excenter tillåter, Men tyvärr funkar det uppenbarligen inte när man får kast med ett par elaka returer på arslet.
Så jag gjorde som man ska, Jag bröt ihop, åkte hem, Var familjefar en stund o sen framåt kvällen åkte jag in till jobbet och gjorde en hjulinställning, Behöll cambern som den var, 4 grader fram, 3,5 bak, Men återgick till tidigare toe inställning, runt 5 mm positiv toe bak och knappt 2 mm positiv toe fram.
På lördagen gick bilen som en dröm igen, Kanske lite, lite tendens att understyra i konpartierna men på det stora hela riktigt bra uppförande, Kunde ju då tyvärr inte testa med slicksen då jag bara har 3 användbara kvar

Men, med r-däck så putsade jag iaf bort 0.9 sekunder så nu ligger jag på 1:35,35, Får väl ses som ett ok resultat med tanke på att vinterns(försommarens) uppgraderingar inte har varit så prestandaorienterade.