Sida 25 av 30
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Postat: tor 09 feb 2012, 21:26:43
av Rastaman
Tänk bara på att bra kylning av bromsarna ofta är bättre än större bromsar på bana
Oftast räcker orginalbromsar för att låsa hjulen och mer än så går inte att bromsa. Då är det bara att se till att de inte överhettar på bana. Det fixar man med bra belägg och kylning.
Många slänger på stora feta bromsar som helt enkelt ändrar balansen i bilen vid inbromsning (om man inte har bromsvåg och kan justera in det igen), med resultat att det ser snyggt ut men faktiskt är sämre vid körning.
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Postat: lör 11 feb 2012, 15:56:07
av KelMer
Rastaman skrev:Tänk bara på att bra kylning av bromsarna ofta är bättre än större bromsar på bana
Oftast räcker orginalbromsar för att låsa hjulen och mer än så går inte att bromsa. Då är det bara att se till att de inte överhettar på bana. Det fixar man med bra belägg och kylning.
Många slänger på stora feta bromsar som helt enkelt ändrar balansen i bilen vid inbromsning (om man inte har bromsvåg och kan justera in det igen), med resultat att det ser snyggt ut men faktiskt är sämre vid körning.
Låter vettigt, vad har du för förslag ang kylningen
vilka beläg ska man sattsa på, som både funkar både på gatan o bana?
jag kör med green stuff nu!
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Postat: lör 11 feb 2012, 17:35:46
av Rastaman
Bästa tips angående kylning är att ta luft från fronten och leda den med slangar till bromsarna. Har man inga hål i fronten så plocka bort dimljusen

Kylluften skall komma "i mitten" på skivan så den kan jobba ut genom ventilationen som designat, kan dock vara halvjobbigt att få det bra och snyggt.
Belägg så kör jag själv på red stuff, funkar kanon på gatan och håller mycket bättre än mina original på banan. Men om man kör mycket på bana och med effektstarkare bil så är inte EBC några jättebra grejer.
Belägg som är vanliga bland de riktiga banrävarna är väl Carbotech och Pagid, ingen riktig koll på vad de har för grejer till mr2 men kan vara värt att kolla upp iaf.
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Postat: lör 18 feb 2012, 11:36:52
av martenheller
Jag körde EBC Yellowstuff på min svarta, det fungerade riktigt fint på både gata och bana.
Rekommenderas starkt, köpte dessa på Mekonomen.
Nu på min vita turbo ska jag faktiskt pröva Bromsmannen.se "sportbromsbelägg" (kommer köpa komplett kit av honom med slitsade skivor samt belägg både fram/bak).
Fan vad snygg bilen din skulle vara med Border front och sidokjolar förresten

.
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Postat: ons 29 feb 2012, 23:04:29
av KelMer
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Postat: tor 01 mar 2012, 08:00:37
av SHySwe
Sedär, jag trodde att du gav upp med folien? På bild ser det jättebra ut! Nöjd?
Å luftintagen blev åxå fina!
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Postat: tor 01 mar 2012, 12:51:41
av KelMer
srylul skrev:Sedär, jag trodde att du gav upp med folien? På bild ser det jättebra ut! Nöjd?
Å luftintagen blev åxå fina!
Tack srylul
Jo det trodde jag oxå ang folien, men jag tänkte att på nåt måste väl jag klara av att använda den på, å det blev faktiskt lättare när man använde sig av en hårfön istället för varmluftpistol, blev lätt alldeles för varmt med pistolen o det resultera i att folien "smälte" tappa strukturen...man lär sig

Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Postat: tor 01 mar 2012, 13:28:56
av Glenn
på ett tidigare jobb hade vi en värmepistol som hade termostat, den använde vi bland annat för att få bort klistermärken från bilar.
(Mest använde man den dock för att färg skulle torka fortare hehe)
Har dock aldrig sett en sån till salu, men jag gissar att dom som folierar bilar också har sådana.
Skulle gärna ha en hemma.
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Postat: tor 01 mar 2012, 13:55:08
av SHySwe
Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Postat: tor 01 mar 2012, 23:18:28
av Glenn
Nä, den hade analog ratt

men typ samma sak ja, vore nice att ha, jag har dock för mej att den vi hade gick ner till typ 50 grader.