MagnusS MR2 Mk1 AW11´85
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
- MagnusS
- Inlägg: 400
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
- Bilmodell: AW11
- Årsmodell: 1985
- PostOrt: Nybro
- Land (Country): Sverige
- Ort: Svalehult
- Kontakt:
Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85
Det blir 4AGE med turbo, Måste bara sälja av lite leksaker för att finansiera bygget, Blir inte fullt så snik som jag tänkte från början.
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
- Bempa
- Moderator
- Inlägg: 1017
- Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
- Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
- Årsmodell: 88
- PostOrt: By Kyrkby
- Land (Country): Sverige
- Ort: Avesta
Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85
Mmm alltid den tråkiga sidan att man lär finansiera allt, och ha andra halvans godkännande också, inte helt lätt det heller 

Benny Gustavson
AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85
Sälj hästen! 
Nä, men turbo är ju helt rätt
..Är väl relativt enkelt att fuska igenom besiktningen också iom motorplaceringen antar jag.

Nä, men turbo är ju helt rätt

Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
-
- Inlägg: 368
- Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
- Bilmodell: Corolla T-sport
- Årsmodell: 2002
Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85
Haha, jag har ju sagt hela tiden att du ska hinka på en turbo på din extramotor 
Hur mycket mer ska du bygga om den om du inte ska leka snik?
kommer du som publik på söndag eller håller du dig borta från körningar nu?

Hur mycket mer ska du bygga om den om du inte ska leka snik?
kommer du som publik på söndag eller håller du dig borta från körningar nu?
- MagnusS
- Inlägg: 400
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
- Bilmodell: AW11
- Årsmodell: 1985
- PostOrt: Nybro
- Land (Country): Sverige
- Ort: Svalehult
- Kontakt:
Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85
Sälja hästen vore ett alternativ, Då skulle jag få pengar över till nya däck också.
Men den e halt för tillfället. Nackdelen med hästar är att man kan inte ställa av de o skicka in de längst in i garaget med en pressening över...
Planen med motorn är väl i stora drag original innanmäte, e85, Fabriksny Mitsu TD04 med 19T hus, Custom grenrör, Antagligen får turbon hamna över lådan då det är rätt trångt mellan motor o främre torped.
Jag e grymt sugen på att testa Maxxecu som motorstyrning. Grundpriset är kanon men innan man har alla givare o kringutrustning samt har betalat ngn för att mappa så kommer det att dra iväg.
Ovanstående bygge kommer väl kosta minst 40 papp gissar jag, Inget man snyter ur sig med 2 barn, hus häst o elände...
Men jag har lite grejer som står som jag kan sälja så jag börjar i den änden så får vi se när det blir bil av den igen och i vilken form.
Rastaman, Jag får se angående söndagen, hade ett släktkalas samt en hästtävling jag dissade för att jag hade tänkt o svänga lite men med trasig bil slipper jag kanske inte undan båda de grejerna.
Men den e halt för tillfället. Nackdelen med hästar är att man kan inte ställa av de o skicka in de längst in i garaget med en pressening över...
Planen med motorn är väl i stora drag original innanmäte, e85, Fabriksny Mitsu TD04 med 19T hus, Custom grenrör, Antagligen får turbon hamna över lådan då det är rätt trångt mellan motor o främre torped.
Jag e grymt sugen på att testa Maxxecu som motorstyrning. Grundpriset är kanon men innan man har alla givare o kringutrustning samt har betalat ngn för att mappa så kommer det att dra iväg.
Ovanstående bygge kommer väl kosta minst 40 papp gissar jag, Inget man snyter ur sig med 2 barn, hus häst o elände...
Men jag har lite grejer som står som jag kan sälja så jag börjar i den änden så får vi se när det blir bil av den igen och i vilken form.
Rastaman, Jag får se angående söndagen, hade ett släktkalas samt en hästtävling jag dissade för att jag hade tänkt o svänga lite men med trasig bil slipper jag kanske inte undan båda de grejerna.
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
- MagnusS
- Inlägg: 400
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
- Bilmodell: AW11
- Årsmodell: 1985
- PostOrt: Nybro
- Land (Country): Sverige
- Ort: Svalehult
- Kontakt:
Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85
Blev en liten shoppingrunda på 70 mil igår, Kom hem med en isärplockade 4AGE+lite till samt en växellåda, 3 slicks i samma dimension/modell jag hade tidigare samt 3 st 240 mm breda slicks som nog blir kanon som bakdäck.
Denna svängen var planerad redan innan haveriet men den kom rätt väl till pass, Ska försöka kika lite på vad som har hänt imorrn, Har en känsla av att det kanske är en ventilfjäder på insugssidan som har brustit.

Denna svängen var planerad redan innan haveriet men den kom rätt väl till pass, Ska försöka kika lite på vad som har hänt imorrn, Har en känsla av att det kanske är en ventilfjäder på insugssidan som har brustit.

AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
-
- Inlägg: 368
- Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
- Bilmodell: Corolla T-sport
- Årsmodell: 2002
Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85
Jag tror jag för börja köra med evon igen snart om jag ska hänga med dig 

- MagnusS
- Inlägg: 400
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:42:49
- Bilmodell: AW11
- Årsmodell: 1985
- PostOrt: Nybro
- Land (Country): Sverige
- Ort: Svalehult
- Kontakt:
Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85
Njae, min bil går ju inte ens, Så det skulle nog vara rätt jämnt o vi testade o rejsa nu:)
Får se om/när detta blir klart, Då blir den kanske snabb.
Hade ingen lust att skruva idag så jag åkte till SYAB o glodde o var flaggvakt istället, Trodde du skulle vara där?
Får se om/när detta blir klart, Då blir den kanske snabb.
Hade ingen lust att skruva idag så jag åkte till SYAB o glodde o var flaggvakt istället, Trodde du skulle vara där?
AW11´85
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
Vectra GTS 3.2
MF 35´60;)
- Bempa
- Moderator
- Inlägg: 1017
- Blev medlem: sön 24 maj 2009, 00:03:46
- Bilmodell: Ae92 gti + Ke70
- Årsmodell: 88
- PostOrt: By Kyrkby
- Land (Country): Sverige
- Ort: Avesta
Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85
Det är som julafton när man får hem prylar till bilen 

Benny Gustavson
AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
AE92 4age 20v motorrenovering pågår
KE70 4age 16v In progress
ADT251 2ad-fhv Familjeräser
ACM20 1az-fe Familjeräser
GXE10 1g-fe jaha, ännu ett projekt
Instagram Benny_Gustavson
-
- Inlägg: 368
- Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
- Bilmodell: Corolla T-sport
- Årsmodell: 2002
Re: MagnusS MR2 Mk1 AW11´85
Tanken var att jag skulle vara där, men det är ju inte alltid tanke och verklighet stämmer överens 
