Alltid när jag postar ett nytt inlägg händer detta för mig:
Jag har tagit bort alla forumcookies och har ingenting övrigt i cache. Någon som vet vad som är felet?
Kör Opera v. 10.61 som webläsare.
Skulle det på nåt acceptabelt sätt vara ett försvar mot att man i två olika webläsare helt plötsligt börjar få problem med sidladdningar? Knappast, tror det är webhotellet som ska skyllas för problemen, och inte användarna.
Det är ju svårt att veta vad det beror på, själv har jag inte märkt av några problem. Möjligtvis ett par fåtal tillfällen som man får klicka på F5/uppdatera pga tappade datapaket? Men sådant händer ju på de flesta sidor någon gång ibland.
Är det några speciella tider som det strular mer? Vad har ni för uppkoppling och webbläsare?
Själv kör jag med bredbandsbolaget och webbläsaren Firefox 3,6.
Mattias Johansson Skicka PM, Ordförande för Toyota Club Sweden ToyotaAvensis -08 ToyotaCorolla -05 ToyotaCorolla -98 ToyotaMR2 GT-S/Turbo -94 ToyotaCelica GT -74 Evighetsprojektet 1xCorolla T-sport -02
2xStarlet KP61 -84
2xCelica ST162 -88
Bredbandsbolaget 24/1. Nya Opera 10.61. Hade även samma problem i föregående version.
Men jag får nog bara det där felmeddelanden ibland (2 utav 5 gånger) när jag ska posta ett inlägg i någon tråd. Ibland postas inlägget och ibland försvinner det.
Har oxå haft en del problem, men det har mest vart att det inte alls har gått å komma in på TCS alls.
Kör med bredband (Alltele) på ett stadsnät och med explorer.
/Christian N
0733966737
Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*
Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*
Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*
Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*
BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*
Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*
cheetah1 skrev:Skulle det på nåt acceptabelt sätt vara ett försvar mot att man i två olika webläsare helt plötsligt börjar få problem med sidladdningar? Knappast, tror det är webhotellet som ska skyllas för problemen, och inte användarna.
Ingenting i forumets kod är rört sen flera månader tillbaks så därav tror jag inte det skall påverka. Däremot så e de rätt mycke grejer på ett spett. Kan vara servern men oftast beror det på klientsidan. Har ni problem så testa en annan webbläsare, annan lina eller annan dator. Att saker händer ett par gånger är inge ovanligt. Har själv aldrig haft några problem med forumet oavsett webbläsare (mestadels IE, FF & Safari) / dator (har ett gäng å välja på) / OS (Windows, MacOS, Linux) / uppkoppling (3G, LAN, ADSL).
Får ni problem så notera gärna datum och tid. Kan kolla med webbhotellsdriften isf.
Dale: Var du telefonsupport i ditt förra liv? Lika otrevlig och lägger skulden på klienten!
Jag säger till om problemet kvarstår. Mitt fel har ju med "package loss" att göra förmodligen. Det är inget fel på Opera!