Re: Mr2 Gti + Camry V6 = Mv6 [FILM]
Postat: tor 17 maj 2012, 21:56:39
Fredrik, kolla på www.twobrutal.com finns mycket bra att läsa där.
Det lilla extra för Din Toyota & Lexus.
http://www.toyotaclubsweden.com/
Är inte så haj på det där, på ena min drivaxel så är det en "gummibussning" som säkert e till för balanseringen men den sitter inte fast någonstans, det gör väl lagringen på din axel, jag vet att engelskmännen kör med turbolådor oxå o hur dom gör vet jag inte.fredrik mkIII skrev:Det kanske inte är någon mellanlagring på gti axeln? Det sitter en lagring på mitten av högra drivaxeln på turbon. Den ska inte passa på V6an vad jag läst. Men jag kanske gjort bort mig totalt?
Skulle jag kunna fixa, om jag inte minns helt fel så ät d skillnad op antal splines o längden på dom, finns en tråd om d på twobrutal.comfredrik mkIII skrev:Har du någon gti axel liggandes som går att mäta på? Skulle va intressant att veta om det är samma diameter på axlarna.
Tror jag fick på lådan imorse, bökig som fan att få på, allt verkar vara så himla precis, ska ut ikväll och fortsätta.martenheller skrev:Tråkigt som fan med lådras, hur hände de? Race?
Är lådan bytt än?
Det du byggt på fronten heter som han skrev Canards, splitter monteras ju under fronten.
Hej fredrik, längesedan jag kolla min tråd, tyvärr ingen generator tillövers...jag köpte en begad s54 låda, helt original. hur rullar bilen för dig, har du reggat in den???fredrik mkIII skrev:Hur går det för dig? Var det lådan som rasade? Blir det låda med spärrdiff nu då istället? Jag fick snurr på min och har kört en vecka nu. Det fungerar fint med 165 axel på min iaf. Har du någon generator till övers? Mvh