E85 = ca 104 oktanJonex skrev:men 114 oktanigt bränsle är ju aldrig fel.

Tommen,
Kör på GTI insuget du, det blir inte så krångligt, sen är det ingen raketvetenskap att fila spåret i insuget mot spjällhuset. Bara att jämföra och fila lite, ingen raketvetenskap direkt.
Kablaget tror jag inte ska behövas göra något med faktiskt men kan ha fel där. Det enda ska vara bränsleslangen till kallstartsventilen som blir kort. Funkar att plugga den köra utan den också

Funkar bra att vrida ned kompressorhuset på supraturbon, man får ta bort ett litet styrstift som sitter i kanten när man tagit bort kompressorhuset (du kommer att förstå, bara att slita loss det) så man kan sätta tillbaka kompressorhuset med utloppet nedåt. Sen får man fästa WG-klockan på valfritt sätt. Klart.


Jonex,
EGRplattan var helt ok faktiskt men det är originaldelen med bortkapat rör och en liten svets i hålet. Satt på min bil när jag köpte den.