Re: Celica ST-205 Gt-four -95
Postat: fre 11 nov 2016, 01:12:23
Ja, motorantenner strular ju alltid i svensk verklighet så att säga.. om antennsprötet kärvar så ger motorn upp (är en överströmsskydd i den), det är troligen det som händer i ditt fall, du kan ju plocka isär den och ta bort sprötet och se om du kan rengöra det såpass att det funkar, annars kan man köpa ett nytt original (svindyrt) eller fungerande pirat (dyrt), eller ett billigt "ska passa" pirat som inte passar (jag har testat den varianten..)Killawife skrev: Jag kopplade in den motordrivna antennen enligt schemet och jag hör hur det klickar i den, först en gång, sen en gång till efter en stund så reläet verkar funka och få signal men antennen åker inte upp. Antar att den är paj inuti, det är rätt vanligt med motordrivna.
I min ST165 så hade föregående ägare bytt ut motorantennen mot en fast antenn, det förenklar ju tillvaron en del

När jag köpte min ST202 var antennen helt död också, den klickade bara, efter isärtagning och rengöring med 5-56 så fick jag den att funka såpass att den bara stack upp en 5cm, men fälldes ut och in.. sen nu i somras så pajade den rejält, varvid jag köpte ett nytt billigt spröt, som förstås inte passade..
ja, den styr belysningen på stereonJag får skruva av den och kolla senare. Är det nån som vet vad sladden "Illumination" till stereon egentligen gör?

Jodå, original sitter det en plastpotta där som gör att det är helt tätt, då blir det ingen ventilation men det regnar inte in heller, anledningen att gallret sitter där är nog bara att dåvarande homologiseringsregler krävde att det fanns även på produktionsbilar typ.Jag satte en masonitskiva under luftintaget på huven då jag blev rädd att all snö skulle fylla motorrummet. Ska det inte vara nåt skydd under där alls?
Jag har min potta kvar, vill inte att det ska regna rätt på turbon

Du har inte haft många japanska bilar va ?Min tankmätare står på halv tank. Även om jag plockar ur mätarhuset. Ska det vara så?

Ja, jag skulle säga att det är en underbar vinterbil, förutom att dom rostar då, jag körde flera vintrar med min ST165 och det var hur kul som helst, sen körde jag två vintrar med min ST205 innan jag insåg hur mycket stryk den tog och degraderade den till sommarbil.Jag kör inte med min gt-4 ännu då jag bara har M+S däck på den men är det bra vinterbilar annars? Tänker mest på värme och ventilation då jag har dålig erfarenhet av bilar med ramlösa rutor.
Dom är ju så fint balanserade och har bra 4wd, värmen funkar bra och det finsn både ABS och EBD.
Rutorna, ja ramlösa rutor är ju sådär på vintern, men det funkar ju, man får dock hålla koll på att rutan verkligen sluter tätt när man stänger dörren, har råkat ut för det på min ST202 några gånger att det kommit typ is mellan ruta och list och så har det blivit en glipa upptill där det snöat in..