Sida 4 av 6
Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo
Postat: tis 31 jul 2018, 23:25:33
av Sebastian
Ja en bra mappning är det viktigaste. Jag bytte mina nedre spindelleder i onödan så jag har två begagnade om du vill köpa dom känns väldigt bra.
Köp bcpr7es och knacka dom till 0,5 gnistgap.
Du borde kunna se på dom gamla stiften om alla cylindrar går lika eller om någon får för mycket soppa tex dålig spridare
Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo
Postat: tor 02 aug 2018, 17:53:18
av Larco
Jag har bcpr7es idag som jag testat 0,8 0,7 0,6 och 0,5 i gnistgap. Att minska gnistgapet hjälpte bara några repor sen återkom problemet. Tror inte det har något med saken att göra.
Den är ju mappad hos GZ racing, samma ställe som martzink har mappat sin bil.
Upplever att den går bra överallt bortsätt från de misständningarna som kan komma. Gissar på att stiften ger upp. Den verkar också vara mappad lite extra fett då den luktar mycket soppa. Men jag vet inte.
Ska byta kontakterna till tändspolarna och kontrollera spolarna för överslag. Har inte hittat några sprickor i dem längs skaften.
Jag tyckte att stiften såg jämna ut när jag tittade på dem. Kan tänka mig att 7orna kanske blir lite förkalla om man inte gasar ur den. Det är så jag har upplevt det iaf. Men nu på slutet ville stiften inte rensa sig.
Beställde nya stift idag. Denso ik22. Får se hur det blir med dem. Vägde mellan dem, NGK Bcpr7es och bkr7e. Men har alltid haft en förkärlek till Densostiften.
Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo
Postat: ons 08 aug 2018, 08:53:52
av Larco
Hoppsan

- IMG_3252.JPG (1.04 MiB) Visad 11827 gånger
Råkade köpa denna igår, så bilen kan andas lite bättre. Modellanpassad mkiv ic. Osäker på fabrikatet men bör vara nån japansk modell. Har suttit på en Japanimporterad bil. Har ett serienummer. Tror den får plats

Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo
Postat: ons 08 aug 2018, 11:11:17
av Larco
Hittade nog anledningen till misständningarna.
Mickrosprickor i skaften på tändspolarna som har gett överslag när motståndet i cylindrarn. Ffa en spole hade tydlig spricka. Tydligen ett vanligt fel på JZ spolarna som annars är väldigt bra. Lösningen för de flesta är bra eltejp eller krympslang som det verkar. Någon limmade skaften.
Jag valde att limma skaften med epoxi och dra krympslang över så några överslag där lär vara ett minne blott.

- IMG_3253.JPG (640.39 KiB) Visad 11816 gånger

- IMG_3254.JPG (762.33 KiB) Visad 11816 gånger

- IMG_3255.JPG (636.38 KiB) Visad 11816 gånger

- IMG_3256.JPG (598.02 KiB) Visad 11816 gånger
Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo
Postat: fre 10 aug 2018, 22:02:12
av Larco

- IMG_3309.JPG (791.45 KiB) Visad 11790 gånger
Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo
Postat: lör 11 aug 2018, 03:19:24
av Glenn
högspänning brukar vara ruskigt svårt att isolera, krympslang brukar inte räcka, inte heller tejp.
Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo
Postat: lör 11 aug 2018, 16:26:04
av Larco
Glenn skrev: ↑lör 11 aug 2018, 03:19:24
högspänning brukar vara ruskigt svårt att isolera, krympslang brukar inte räcka, inte heller tejp.
Jo högspänning är ju svårt... Jag har läst mycket om detta och de som diskuterat problemen på supraforumen har lyckats lösa problemen med både epoxy, eltejp och krympslang. olika personer har valt olika lösningar. Funkar det inte så är det nya tändspolar som gäller.
Jag har 2 uppsättningar tändspolar som följde med bilen men har haft misständningar med båda uppsättningarna. men det kan ha berott på tändstiften också.
Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo
Postat: sön 19 aug 2018, 22:59:38
av Larco
Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo
Postat: lör 16 mar 2019, 19:15:10
av Larco
Re: Larco's Supra MK3 1JZ-GTE Singelturbo
Postat: ons 20 mar 2019, 10:01:41
av dantiberg
kul å se bilder på bygget, ger mig motivation att fortsätta med min
