Sida 4 av 14
Re: Cyrix MR2 5S-GTE
Postat: fre 08 maj 2009, 21:30:15
av Cyrix
Var Blackrace i göteborg idag, så jag svängde förbi där efter jobbet och testade även om bilen bara laddar 1,4 och inte är färdigmappad.
Bästa repan:
tid: 7,786s
60fot: 1,872s
slutfart: 148,97km/h
Testade aldrig att värma däcken och testade med lite olika startvarv osv, så det varierande en del mellan reporna.
Högsta slutfarten vart 152,97 km/h
Nån som vet ifall det är bra eller dåligt, jag har inte mkt att jämföra med?
Re: Cyrix MR2 5S-GTE
Postat: fre 08 maj 2009, 21:47:45
av behr
Det är ju en riktigt fin tid. Tror det bor en del effekt i bagaget
En 3000GT körde liknande tider och hastigheter med 600hp (enligt uppgift) under huven förra året. Den är ju lite tyngre än en MR2a iofs.
Edit: Han körde 7,644. Men det är ju fyrkrafs...
Re: Cyrix MR2 5S-GTE
Postat: fre 08 maj 2009, 22:37:15
av Cyrix
behr skrev:Det är ju en riktigt fin tid. Tror det bor en del effekt i bagaget
En 3000GT körde liknande tider och hastigheter med 600hp (enligt uppgift) under huven förra året. Den är ju lite tyngre än en MR2a iofs.
Edit: Han körde 7,644. Men det är ju fyrkrafs...
Vad körde du för tider med din bil?
Den borde väl ha varit rätt vass.
Re: Cyrix MR2 5S-GTE
Postat: fre 08 maj 2009, 23:08:48
av behr
Jag kom inte ens till 60-foten innan det var slut på kuggar i diffen

I år satsar jag på att komma i mål.

Re: Cyrix MR2 5S-GTE
Postat: fre 08 maj 2009, 23:12:44
av Cyrix
behr skrev:Jag kom inte ens till 60-foten innan det var slut på kuggar i diffen

I år satsar jag på att komma i mål.

Haha, ok.
Re: Cyrix MR2 5S-GTE
Postat: lör 09 maj 2009, 09:44:10
av Hansson
Riktigt bra tid!
Jag åkte:
7:65, 201m
1,64, 60fot
151km/h
med evon med klistrad start. R888 däck, 4wd och skitlätt bil.
Den är nog riktigt vass när du fått prova dig fram med värme i däcken. Kör hårt!
Re: Cyrix MR2 5S-GTE
Postat: lör 09 maj 2009, 09:52:05
av Cyrix
Hansson skrev:Riktigt bra tid!
Jag åkte:
7:65, 201m
1,64, 60fot
151km/h
med evon med klistrad start. R888 däck, 4wd och skitlätt bil.
Den är nog riktigt vass när du fått prova dig fram med värme i däcken. Kör hårt!
Var det en original EVO, eller var det nåt gjort med den?
Är nog inte bara däckstemp jag behöver prova med. Ska dit ca 0,5 kg laddtryck till, men bilen är inne på sin tredje tank sen den blev ihopskruvad, så jag fegar lite...
Men tanken är väl inte direkt att köra rakt fram egentligen, sitter ju trots allt R888 runt om och lite bättre fjäderben.
Re: Cyrix MR2 5S-GTE
Postat: sön 10 maj 2009, 12:34:04
av Hansson
Den var steg 1 trimmad. Men dom är riktigt startsnabba.
Okej. Lika o ta det lite lungt ibörjan

Re: Cyrix MR2 5S-GTE
Postat: sön 10 maj 2009, 15:34:06
av Henrik
snabbt o snabbt. Gick ju en celica på strippen i malmö förra året på 4.7 eller 4.8 st165kaross:P
Jag hade kört in allt, fixat laddet och satt en låg 7a och varit nöjd:) En låg 7a är väl iaf runt låga 11 på 402 meter. Och det är SNABBT!!!
edit:
Här är en annan kille som fått rätt på sitt snikbygge. Ska tillägga att han och hans bror har extremt bra rutiner nere på meca. Motorn är 2liters, e85 utan ic, och jätteturbo. Men de har bra koll när de bygger iaf.
http://www.youtube.com/watch?v=Ug0WMTsd ... re=related
Rätt goa killar. Man kan inte annat än le när man hör dem skratta
http://www.youtube.com/watch?v=EETLtzRu ... re=related
Re: Cyrix MR2 5S-GTE
Postat: sön 10 maj 2009, 15:54:27
av Cyrix
Hehe, 4,7 är fan inte långsamt, men jag får nog se till så att den går snabbare än en original EVO iaf.
Är Breakout på 7,5s på 201m på Blackrace, så jag får väl satsa på det nästa gång:)