Sida 4 av 30

Re: Mr2 Gti + Camry V6 = MrV6

Postat: tor 25 mar 2010, 12:29:57
av Hansen
Kommer bli riktig kul å sen den klar sen :D

Re: Mr2 Gti + Camry V6 = MrV6

Postat: tor 01 jul 2010, 21:29:37
av KelMer
Jaha...Här var det dammigt, dag att putsa av lite ;)

Det går sakta men säkert...hahaha, skämt å sido jag har varit grymt dålig på att skriva men man har vart å skruvat ändå.

Som sagt så plockade jag ju ner motorn i monekyler under vintern å passade på att måla, tvätta och putsa upp grejerna.
Varför jag skruva isär mer än nödvändigt var för att jag vill lära mig, faktiskt först gången jag provar på nåt sånt hära och att göra det praktiskt är det bästa tycker jag, och nog det dyraste oxå. Ska jag vara helt ärlig så hade jag knappt bytt tändstift innan :mrgreen:

Och lärt mig har jag gjort, men det har blivit nån helicoil, trasig ventilkåpa mm fråga inte hur men så blev det ;)

Men nu är motorn ihop skruvad ( - generator, tändspole och startmotor )
Bild

Men nu har man ju börjat köra, så nu vill jag inte börja med ett motorbyte, för då blir man väl ståendes i en månad, så jag siktar på att göra det kanske i slutet av augusti.

Var faktiskt å provade bilen på en dag på strippen i Piteå, var riktigt skoj, men i original utförande förutom öppet luftfilter så var man inte direkt snabbast, men nu har man ju nåt att jämföra med !!! och tiden ja...15,82 på 402m

Re: Mr2 Gti + Camry V6 = MrV6

Postat: tor 01 jul 2010, 21:35:18
av KelMer
En fråga!!!

Har Mr2:an elektrisk servostyrning, betyder det att jag inte behöver Ps (servo) pumpen från v6:an???
eller är jag helt ute å ......?

En sak till

Vilken typ av avg system ska jag sattsa på? då jag tror att N/a systemet blir som en flaskhals

Har 3 alternativ som jag ser det:
1 original avg system Mr2 turbo
2 Eftermarknads avg system
3 Bygga eget

Vad tror ni???

Re: Mr2 Gti + Camry V6 = MrV6

Postat: fre 02 jul 2010, 19:46:13
av Tobbera
Ja, det har den. Pumpen sitter under reservhjulet.

Re: Mr2 Gti + Camry V6 = MrV6

Postat: fre 02 jul 2010, 21:56:50
av KelMer
Tobbera skrev:Ja, det har den. Pumpen sitter under reservhjulet.
Som jag trodde, men undra om hydraulpumpen behövs till nåt annat?
På camryn så gick det även rör från den till en mindre pump ut vid kylarfläkten, men det lär ju inte va samma lösning på Mr2:an!

Re: Mr2 Gti + Camry V6 = MrV6

Postat: fre 09 jul 2010, 21:54:05
av KelMer
Har ett litet problem...är det nån som vet vart man kan få tag i m10 bult med 1,25 stigning å ca 95mm lång,
behöver nya bultar till det speciall gjorda motorfästet!

Har hittat 110mm, men vill helst slippa kapa av dom å toyota hade då inte.

Annars får man väl kontakta nån som kan svarva dom!!!

Re: Mr2 Gti + Camry V6 = MrV6

Postat: fre 09 jul 2010, 22:28:56
av SHySwe
Funkar ARP, 12-kantig skalle (rostfri) M10 x 1.25 x 100?
Då finns dom hos Dalhems

Re: Mr2 Gti + Camry V6 = MrV6

Postat: lör 10 jul 2010, 00:53:17
av KelMer
srylul skrev:Funkar ARP, 12-kantig skalle (rostfri) M10 x 1.25 x 100?
Då finns dom hos Dalhems
Tack.. :) Är priset per st ? :?

Re: Mr2 Gti + Camry V6 = MrV6

Postat: lör 10 jul 2010, 13:51:41
av Gt-4
Ska bli spännande å se när motorn kommer på plats.
Angående bulten så tycker ja du ska kapa dom längre du hade funnit.
Lycka till.

Re: Mr2 Gti + Camry V6 = MrV6

Postat: sön 11 jul 2010, 00:39:20
av KelMer
Gt-4 skrev:Ska bli spännande å se när motorn kommer på plats.
Angående bulten så tycker ja du ska kapa dom längre du hade funnit.
Lycka till.
Det lutar nog mot att jag gör så.

Tack :)