Update
Har hänt lite grejer nu trots att de mesta ligger på is inför besiktning... men som sagt, lite har hänt =)
Vi börjar med laddtrycksmätaren, den kopplades upp häromdagen och till min stora förskräckelse såg jag att den lyser vitt! VITT! not in my car you don't! så den plockades isär! =)

Pappa hade inget att göra just då, alltid gött med ett extra par händer =D
Efter ganska mycket om och men så kom kapslingen av iaf.
ganska lurigt när det är så mycket fin mekanik blandat med plast, blir dyrt om man bryter/böjer något...
Dock stannade det projektet här så jag måste inhandla lite nytt material för att kunna få det resultatet jag vill ha =P
Dags för nästa projekt!
Har upptäckt att mina strålkastare har motorer på, hmm tänker en falk, hur man kan leva med att lämna ett par motorer utan att koppla in dom. Svaret är enkelt, det kan man inte.
Dags att löda lite
6 kontakter klämda i en liten hylsa =)
Måste dock tillverka lite kabelstam också, tråkigt...
lagd kabel ligger...
...och så kopplar man ihop kontakterna och vips så har jag ställbart halvljus med 4 lägen =D
Till dagens sysselsättning då...
började dagen med en stor kopp kaffe och skrev ut lite "att göra listor" sen var de bara att börja kryssa!
Detta resulterade i:
Airbaglampan har återfått sin original funktion istället för "extra kupé belysning
ställbart halvljus i höjdled inkopplat och inställt (till höger om nyckeln)
Taket åter monterat på bilen.
Instruktionsboken ligger numera i bilen
Framlyktor ordentligt monterade
Ljusbilden inställd och kontrollerad
Torkare och vindrutetvätt provat
Nätet i huven fastsatt ordentligt så det inte skallrar eller går att flytta på (!)
Baklampor ordentligt monterade
Skyltbelysning bytt och fixat
Originalvinge ordentligt monterad och åtdragen
Läckage på avgassystemet lagat
Alla rutor (utom vindrutan) tvättade invändigt och utvändigt
Slutstegets plats bestämd =)
Samtliga bälten kontrollerade
Varningstriangel på sin plats bredvid reservhjulet
Håll nu tummarna för att de går vägen på besiktningen!
//Falk