MrNize´s MR2 turbo
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
- MrNize
- Inlägg: 120
- Blev medlem: tor 07 jul 2011, 10:40:06
- Bilmodell: Mr2
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: FALKENBERG
- Land (Country): SVERIGE
- Ort: Falkenberg
Re: MrNize´s MR2 turbo
Ja det är nog inte fel med fläkt där. Men sätter du två stycken i motorkåpan så behövs nog inte det.
-
- Inlägg: 852
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
- Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Växjö
- Land (Country): Sverige
Re: MrNize´s MR2 turbo
Nej, de är väl den vägen ja tänkt gå.
Jag har en kolfiber kåpa med jag ska ta tag i att montera nån dag. Har haft den liggande i flera år..
Skulle egentligen inte vilja montera den förens ja fått tag i bagagelucka och sidokåporna också.
Jag har en kolfiber kåpa med jag ska ta tag i att montera nån dag. Har haft den liggande i flera år..
Skulle egentligen inte vilja montera den förens ja fått tag i bagagelucka och sidokåporna också.
- MrNize
- Inlägg: 120
- Blev medlem: tor 07 jul 2011, 10:40:06
- Bilmodell: Mr2
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: FALKENBERG
- Land (Country): SVERIGE
- Ort: Falkenberg
Re: MrNize´s MR2 turbo
snyggt å lätt, men skall nog ha hela setet innan du sätter på det.
- Hornlund
- Inlägg: 749
- Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
- Bilmodell: MR2 & IS200
- Årsmodell: 8500
- PostOrt: Örnsköldsvik
- Land (Country): Sweden
- Ort: Örnsköldsvik
Re: MrNize´s MR2 turbo
Tjusigt system, jag körde ett liknande på min AW11 fast med bara en burk ut på höger sida. Fungerade bra ett tag, men blev troligen för varmt, så burken tappade sina dämpande egenskaper efter ett tag. Nästa system blir troligen med två burkar liknande ditt, riktigt snyggt med lämpliga slutrör också.
Har du startat upp bilen & provat hur ljudet blev? Du har ju även en turbo som slår sönder ljudet, så förmodligen blir det kanon
Har du startat upp bilen & provat hur ljudet blev? Du har ju även en turbo som slår sönder ljudet, så förmodligen blir det kanon

/ Mikael, MR2x2 & IS200.
- MrNize
- Inlägg: 120
- Blev medlem: tor 07 jul 2011, 10:40:06
- Bilmodell: Mr2
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: FALKENBERG
- Land (Country): SVERIGE
- Ort: Falkenberg
Re: MrNize´s MR2 turbo
Här är ett klipp i vintras när jag testade. Men kan säga att det är nog för varmt för ljuddämparna så nära catten...Hornlund skrev:Tjusigt system, jag körde ett liknande på min AW11 fast med bara en burk ut på höger sida. Fungerade bra ett tag, men blev troligen för varmt, så burken tappade sina dämpande egenskaper efter ett tag. Nästa system blir troligen med två burkar liknande ditt, riktigt snyggt med lämpliga slutrör också.
Har du startat upp bilen & provat hur ljudet blev? Du har ju även en turbo som slår sönder ljudet, så förmodligen blir det kanon
-
- Inlägg: 852
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
- Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Växjö
- Land (Country): Sverige
Re: MrNize´s MR2 turbo
Det låter riktigt gött faktiskt.
kommer bli ett riktigt bra bygge de där!
vad har du för mål med bygget då?
kommer bli ett riktigt bra bygge de där!
vad har du för mål med bygget då?
- MrNize
- Inlägg: 120
- Blev medlem: tor 07 jul 2011, 10:40:06
- Bilmodell: Mr2
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: FALKENBERG
- Land (Country): SVERIGE
- Ort: Falkenberg
Re: MrNize´s MR2 turbo
Målet är att se vad jag får ut för hk vid 1,5bar ladd å sen köra bana lite då å då.
Var ute å lackade oljetråget i helgen...
Var ute å lackade oljetråget i helgen...
-
- Inlägg: 852
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
- Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Växjö
- Land (Country): Sverige
Re: MrNize´s MR2 turbo
Det va lite fegt tycker ja? 
Det är ju inget mål, De är ett resultat haha
Vad har du för förhoppning att du ska nå vid 1,5 då?
Och vad är anledningen till att du ska stanna vid ju 1,5bar?
(Jag ska iofs inte säga nått angående det, Jag ska ladda 2.0 och se vad de ger)

Det är ju inget mål, De är ett resultat haha
Vad har du för förhoppning att du ska nå vid 1,5 då?
Och vad är anledningen till att du ska stanna vid ju 1,5bar?
(Jag ska iofs inte säga nått angående det, Jag ska ladda 2.0 och se vad de ger)
- MrNize
- Inlägg: 120
- Blev medlem: tor 07 jul 2011, 10:40:06
- Bilmodell: Mr2
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: FALKENBERG
- Land (Country): SVERIGE
- Ort: Falkenberg
Re: MrNize´s MR2 turbo
Vet inte varför 1,5bar men känns säkert...=) Å sen så börjar rödmarkeringen där på min boostmätare....
Men känner jag mig själv rätt så kommer jag maxa så gott det går...
Men 2bar känns kanske inte helt avlägeset det är ju vad mätaren går till...
Visst låter det gött men den låter bättre irl. Men tror din kommer nog låta brutalt med stupränna till downpipe.

Men känner jag mig själv rätt så kommer jag maxa så gott det går...

Men 2bar känns kanske inte helt avlägeset det är ju vad mätaren går till...
Visst låter det gött men den låter bättre irl. Men tror din kommer nog låta brutalt med stupränna till downpipe.

-
- Inlägg: 852
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
- Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Växjö
- Land (Country): Sverige
Re: MrNize´s MR2 turbo
Man ska alltid dra alla mätare i botten! utom vattentemp och oljetemp 
Mjo, den kommer nog fan låta alltid.... Vi får väl se vad omgivningen tycker om de när man kommer rullande.
är lite rädd att ja måste göra nått åt det

Mjo, den kommer nog fan låta alltid.... Vi får väl se vad omgivningen tycker om de när man kommer rullande.
är lite rädd att ja måste göra nått åt det