Mortil > Den där kombin.
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Mortil > Den där kombin.
Dom där bilvalen på ebay är ju helt värdelösa, går inte att välja nån av mina tre bilar.. :/
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
-
- Inlägg: 506
- Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
- Bilmodell: Aygo
- Årsmodell: 2007
- PostOrt: Bankeryd
- Land (Country): Sverige
Re: Mortil > Den där kombin.
T22 heter väl karossen om ja inte missminner mig.
tycker skrotarna här i sverige tar hutlösa priser på begagnat.
tycker skrotarna här i sverige tar hutlösa priser på begagnat.
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Mortil > Den där kombin.
Det är inte helt ovanligt att skrotarna tar högre priser än nypris heller, skrotare har gått från att vara trevliga gamla gubbar i oljig overall till gnälliga jävlar som bara klagar över hur svårt dom har det och som ska ha ockerpriser för exakt allting. 

Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
-
- Inlägg: 852
- Blev medlem: tis 10 mar 2009, 11:05:39
- Bilmodell: Toyota MR2 Turbo
- Årsmodell: 91
- PostOrt: Växjö
- Land (Country): Sverige
Re: Mortil > Den där kombin.
Inte om ni ringer till Tegnaby Bildemontering utanför Växjö.
Hans priser är helt osannolika. Om ni har möjlighet så är de klart värt att vända er till honom.
För endel grejer är de nog helt klart värt att köra ner även från Sthlm.
Då menar ja dessutom på NYA delar, som han säljer.
Normalt är 50% på typ Mekonomen.
Men de är inte ovanligt att de ibland är 75% billigare än liknande konkurrent typ, Meka, Mekonomen, Autoexperten m,m
Hans priser är helt osannolika. Om ni har möjlighet så är de klart värt att vända er till honom.
För endel grejer är de nog helt klart värt att köra ner även från Sthlm.
Då menar ja dessutom på NYA delar, som han säljer.
Normalt är 50% på typ Mekonomen.
Men de är inte ovanligt att de ibland är 75% billigare än liknande konkurrent typ, Meka, Mekonomen, Autoexperten m,m
- amby
- Pay User
- Inlägg: 832
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Jönköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Jönköping
Re: Mortil > Den där kombin.
Var och Hälsade på Mortil som jag lovade. Tycker det är en trevlig liten sleeper han skaffat sig 



-
- Inlägg: 506
- Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
- Bilmodell: Aygo
- Årsmodell: 2007
- PostOrt: Bankeryd
- Land (Country): Sverige
Re: Mortil > Den där kombin.
Ja de va trevligt me lite besök
får vi göra om fler gånger tycker ja 


-
- Inlägg: 506
- Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
- Bilmodell: Aygo
- Årsmodell: 2007
- PostOrt: Bankeryd
- Land (Country): Sverige
Re: Mortil > Den där kombin.
Ingen som vet var man köper lite tuning grejer och sånt till dessa
letar efter ställbar krängningshämmare och hårdare bussningar .
försökte sladda lite igår i blötan men de understyrde nå hejdlöst

letar efter ställbar krängningshämmare och hårdare bussningar .
försökte sladda lite igår i blötan men de understyrde nå hejdlöst
- amby
- Pay User
- Inlägg: 832
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Jönköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Jönköping
Re: Mortil > Den där kombin.
Ja det såg svårt ut. Tycker att det borde släppa mer när den är lite längre
-
- Inlägg: 506
- Blev medlem: mån 13 apr 2009, 12:25:56
- Bilmodell: Aygo
- Årsmodell: 2007
- PostOrt: Bankeryd
- Land (Country): Sverige
Re: Mortil > Den där kombin.
jo... ja försökte alla knep.. men icke. släppte lite lite nån gång men sket sig ändå.amby skrev:Ja det såg svårt ut. Tycker att det borde släppa mer när den är lite längre
såg du va ute och försökte lite också

- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Mortil > Den där kombin.
Hmm, understyr den fast den har 50/50 4wd ? ..hur är det med diffbroms ?
Jag bor ju numera på en grusväg, även om jag normalt sett sällan kör mer än typ 100m från asfaltsvägen in till min infart så händer det ju att jag kör den vägen åt andra hållet på skoj, och det är ju sån ENORM skillnad mellan ST202'an och ST205'an.
ST202 understyr ju groteskt mycket, är helt hopplöst att baxa runt den runt kurvorna, man får nästan stanna bilen, smyga runt och sen ge gas, till och med saaben (9-5) är enklare att få runt av nån anledning. (eller så är det bara att den inte inbjuder till lika inspirerad körning) ..Funderar lite på om det är diffbromsen som gör att den understyr så kraftigt.
ST205 kör man ju bara fram till kurvan, lägger om ratten, släpper gasen varvid den kastar den ut rumpan, och när nosen pekar i rätt riktning stämplar man gasen och skjuts fram spikrakt med fyra spinannde däck
Jag bor ju numera på en grusväg, även om jag normalt sett sällan kör mer än typ 100m från asfaltsvägen in till min infart så händer det ju att jag kör den vägen åt andra hållet på skoj, och det är ju sån ENORM skillnad mellan ST202'an och ST205'an.
ST202 understyr ju groteskt mycket, är helt hopplöst att baxa runt den runt kurvorna, man får nästan stanna bilen, smyga runt och sen ge gas, till och med saaben (9-5) är enklare att få runt av nån anledning. (eller så är det bara att den inte inbjuder till lika inspirerad körning) ..Funderar lite på om det är diffbromsen som gör att den understyr så kraftigt.
ST205 kör man ju bara fram till kurvan, lägger om ratten, släpper gasen varvid den kastar den ut rumpan, och när nosen pekar i rätt riktning stämplar man gasen och skjuts fram spikrakt med fyra spinannde däck

Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se