Sida 4 av 16

Re: Haank - Celica GT-Four ST185

Postat: sön 26 apr 2009, 21:50:31
av amby
Det där svindyra gummit till bakaxeln som du bytte ut om den där i plåt... vad fick du ge för den?
Tror den kosta 2900kr hos toyota...Jag har köpt en till min...svindyr

Re: Haank - Celica GT-Four ST185

Postat: mån 27 apr 2009, 16:10:41
av haank
Bränslefilter på plats. och även slangar som gå till fuelrailen. Nu är det inte mycket kvar, om man är lite optimistisk :D

Bild

Re: Haank - Celica GT-Four ST185

Postat: ons 29 apr 2009, 16:22:49
av haank
Äntligen nya tändspolarna på plats
Bild

Lite halvkass bild innifrån insuget
Bild

Och en liten helhets bild
Bild

Det är grenrörs kris uppe i sunne förtillfället :?
Vet inte riktigt vad jag ska göra än, men nått blir det vel iallafall

Re: Haank - Celica GT-Four ST185

Postat: ons 29 apr 2009, 20:39:13
av Hansen
Ser ju riktigt bra ut :D, vad har du för effekt planer ?

Re: Haank - Celica GT-Four ST185

Postat: lör 02 maj 2009, 06:35:16
av haank
En så rapp 500hk motor som möjligt är vel vad jag hoppas på. Utan misständningar och med riktig gnista.
Så mycket hästar som möjligt med så liten turbo som möjligt.

Vissa snackar ju botten drag, de spelar ju ingen roll om den bli ännu klenare under ca 4000 för även om man bygger vissa delar för bättre bottendrag så blir det ju inge drag ändå va.

Vad tror du om det :)

Re: Haank - Celica GT-Four ST185

Postat: lör 02 maj 2009, 08:52:08
av Hansson
Riktigt fränt bygge! Rejält och snyggt bränslesystem.

Ska försöka fixa några fler spolar åt dig för dom är kass redan i en original motor. Har liggandes på jobbet tror jag :roll:

Mvh/Peter (vag mek)

Re: Haank - Celica GT-Four ST185

Postat: lör 02 maj 2009, 10:11:27
av Hansen
haank skrev:En så rapp 500hk motor som möjligt är vel vad jag hoppas på. Utan misständningar och med riktig gnista.
Så mycket hästar som möjligt med så liten turbo som möjligt.

Vissa snackar ju botten drag, de spelar ju ingen roll om den bli ännu klenare under ca 4000 för även om man bygger vissa delar för bättre bottendrag så blir det ju inge drag ändå va.

Vad tror du om det :)
hehe ja det är bara söndagsåkare som kör under 4000 varv :D så man vill ju ha effekten ganska högt upp :twisted:

Re: Haank - Celica GT-Four ST185

Postat: mån 04 maj 2009, 06:49:33
av haank
Hehe ja presis, men de finns ju ingen 4 cyl motor igentligen som lever apa under 4000 :D

Till er som följer min tråd tänkte jag fråga om ni kan komma på olika saker som skulle kunna börja spöka för mig, kom gärna med problemet och sen en eventuell lösning.

Tex Är lite osäker på om det blir för mycket övertryck i orginaltanken nu när ventialionen är modifierad. Eller ventileras de genom tanklock kanske?

Re: Haank - Celica GT-Four ST185

Postat: mån 04 maj 2009, 17:27:56
av Hansson
[quote=
Till er som följer min tråd tänkte jag fråga om ni kan komma på olika saker som skulle kunna börja spöka för mig, kom gärna med problemet och sen en eventuell lösning.
[/quote]

Antar att du menar mig. Var inte meningen att kritisera på något sett, :cry: utan VAG har mkt problem med spolarna.
Kollade på jobbet idag men jag hade bara 2st röda (nya modellen) och 4st utan gammla modellen liggandes.
Men jag skriker till så fort vi byter nån motor så får du reservspolar av mig. ;)

Har du kabelskor till kontakterna?

Mvh/Peter

Re: Haank - Celica GT-Four ST185

Postat: mån 04 maj 2009, 19:34:05
av Henrik
Usch. Det det är ju mycket som kan strula, bästa är nog att köra in den, och sortera det som kommer efterhand. Men tycker ditt bygge håller hög nivå, precis som många andra här på tcs! Kul även med lite egna lösningar på byggena. Vet inte vad som hänt, men kul att det fokuseras lite mer på projektbilar än tidigare! Finns ju en drös roliga gt4or som uppdateras varje dag! (min är ju "klar" så den är de inte lönt att skriva om :roll: )