Det är vinter nu, priset är varken billigt eller dyrt och den verkar vara helt original i motorn (många letar nog efter en BPU).
Visst är den grymt snygg och lacka listerna vita så har du ett rejält lyft på bilen utseendemässigt men enligt min egen smak är det alldeles för stora fälgar! Ser ju inte klokt ut.
Det är vinter nu, priset är varken billigt eller dyrt och den verkar vara helt original i motorn (många letar nog efter en BPU).
Visst är den grymt snygg och lacka listerna vita så har du ett rejält lyft på bilen utseendemässigt men enligt min egen smak är det alldeles för stora fälgar! Ser ju inte klokt ut.
Kan inte riktigt hålla med dig där då jag själv mycket hellre betalar en lite högre summa för en originalställd bil
Jag kanske börjar bli gammal men fan vad jag gillar bilar i dess originalskick, inget sönderskruvat vill vi ha....
Med tanke på miltalet så måste jag säga att JO priset är sjukt jäkla bra enligt min mening.
Nej jag känner icke killen som säljer bilen
Anton
Glenn & KAC80: Skruvade motorer? Sönderskruvat?
Antingen har vi väldigt olika uppfattningar om vad BPU innebär eller så vet ni inte ens vad det är.
Kan ju upplysa er om att man inte sätter skruvmejseln i en enda del på själva motorn om man gör en BPU
Nja förmodligen sätter dom skruvmejseln i turbon för å höja laddtrycket och redan då börjar mina varningsklockor ringa.
Min senaste bil jag köpte skulle också vara oskruvad ändå saknas hälften av alla skruv överallt.
Fnys skrev:Glenn & KAC80: Skruvade motorer? Sönderskruvat?
Antingen har vi väldigt olika uppfattningar om vad BPU innebär eller så vet ni inte ens vad det är.
Kan ju upplysa er om att man inte sätter skruvmejseln i en enda del på själva motorn om man gör en BPU
Personligen HATAR jag uttrycket "BPU", fråga tio personer vad det innebär och du får åtminstonde fem svar, fråga om
tio bilmodeller och du får tio svar.
Det är helt enkelt ett värdelöst uttryck.
Jag *GISSAR* att de flesta skulle mena att man byter ut downpipen och justerar upp turbotrycker vad dte gäller 3S-GTE-motorn,
vilket givetvis kräver en hel del skruvande.
Oavsett gillar jag inte att nån annan varit och skruvat på bilen, och med skruvat så menar jag även justerat laddtryck och annat dumt.. jag vill helst göra sånt själv och sen ta hand om bilen efter det också.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.