Min jävla MR2:a!

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Impreza
Inlägg: 172
Blev medlem: sön 08 mar 2009, 13:24:16
Bilmodell: mr2 turbo
Årsmodell: 1995

Re: Min jävla MR2:a!

Inlägg av Impreza »

KACE80 skrev:
Impreza skrev:Slängde du på "lurvas" turbo samtidigt eller ?

Verkar ändå rimlig summa för delarna.
Jag antog att de var jobbet som kostade ....
Förstår dock inte varför du köper original grenrör och dessutom dubbla packningar .
Visst original e bra men gick de inte återanvända de gamla ?
/ Dennis

Ne inte slängdes CT20b:n på, e ju faktiskt nöjd med min CT26:a å nu har det ju bara vart att fixa skiten som varit mitt prio nummer 1!
Har ju fan lån på allt just nu, inte det bästa när man jobbar på Poståkeriet som terminalarbetare :cry: !

Nja jag kan inte säga att det var jobbet som kostade utan med tanke på den tid det ändå måste ha tagit för
Daniel med min bil så går nog inte hans pris att ens jämföra med vad Toyota skulle tagit för jobbet, och då är de
definitivt inte lika kunniga på MR2:or som Daniel är...
Kvitto är det också på allt...

Jo Dennis det är dubbla packningar till gen2, 1 till två cylindrar så därför måste man köpa 2st...
Och jag har aldrig tänkt att någonsin köra på över 300hk och då klarar originalgrenröret att flöda gott å väl
upp till denna "magiska" gräns...
ALDRIG MER KINA SKRÄP GRENRÖR SOM HÅLLER KNAPPT 100 MIL :evil: !!!
Den tidigare ägaren är "skyldig" till runt 75% av dessa 33 000kr som allt ungefär kostar :evil: !
Jag har nu kämpat med att återställa en underbar gammal sportbil, jag verkligen förfinar denna pärla till skillnad mot vad
många av ägarna till sådana här fina bilar gör....
Finns fan allt för många skitfolk som fan inte är värda att ens titta på en MR2:a och än mindre att äga en, men tyvärr så har en slarver även ägt min :evil: !!!
Hälsningar Anton....
Jasså du menar så. Jag fattade att du satte 2st packningar på varandra för att grenröret va skevt .
Ne jag menade inte att du skulle köpa kina skräp (jag vet ,dem är skit !) utan ja syftade på att fixa de gamla.
Ja Jag vet att original flödar bra. gen3 ska väl iaf flöda bra till 450hk vad jag läst mig till .
Många som slänger dit kina skit för de ser tufft ut men totalt värdelöst och går bara sönder.
Bättre med toyota original :D Jag behöll mitt original grenrör när jag byggde turbokit . Dels för de e hållbart och dels för de inte finns andra gjutna grenrör till gen3.
Sen klagar inte besiktningen heller.
/ Dennis - ps skulle satt dit ct20b .. den e ju typ bolt on och ger mkt goare karaktär. ... när man ändå har de nere.
12,98sek, 179,16km/h strippen.nu
http://www.garaget.org/?car=211683
Cpkolvar,eaglestakar,EMS turbokit 1,4bars ladd mappat av cyrix :D
Impreza
Inlägg: 172
Blev medlem: sön 08 mar 2009, 13:24:16
Bilmodell: mr2 turbo
Årsmodell: 1995

Re: Min jävla MR2:a!

Inlägg av Impreza »

KACE80 skrev:Någon som kan svara på om dessa är till gen2 eller gen3?
Är ju alltid ett jäkla problem med de olika generationerna och ingen riktig info finns...

http://www.streetperformance-butik.se/
Vet inte vad du länka till ....
Men svenska firmor har oftast till gen2.
Vad skulle du ha ?
12,98sek, 179,16km/h strippen.nu
http://www.garaget.org/?car=211683
Cpkolvar,eaglestakar,EMS turbokit 1,4bars ladd mappat av cyrix :D
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Min jävla MR2:a!

Inlägg av KACE80 »

Det gamla läckande/spruckna grenröret var ett kina skräp...
Så det fick bli ett nytt original istället...

Njo Ludvigs gamla turbo borde åkt på, men jag var ju redan så "chockad" över alla summor så jag tänkte inte ens på den :shock: .
Anton
KACE80
Inlägg: 878
Blev medlem: tis 18 aug 2009, 23:43:30
Bilmodell: MR2 TURBO
Årsmodell: 1991
PostOrt: Borås/GBG

Re: Min jävla MR2:a!

Inlägg av KACE80 »

Impreza skrev:
KACE80 skrev:Någon som kan svara på om dessa är till gen2 eller gen3?
Är ju alltid ett jäkla problem med de olika generationerna och ingen riktig info finns...

http://www.streetperformance-butik.se/
Vet inte vad du länka till ....
Men svenska firmor har oftast till gen2.
Vad skulle du ha ?

Blev nåt fel där ja...
Jag hittade blåa magnecor kablar och det stod som vanligt att de var till 3S-GTE motorn men fan inte vilken gen?
Impreza
Inlägg: 172
Blev medlem: sön 08 mar 2009, 13:24:16
Bilmodell: mr2 turbo
Årsmodell: 1995

Re: Min jävla MR2:a!

Inlägg av Impreza »

KACE80 skrev:
Impreza skrev:
KACE80 skrev:Någon som kan svara på om dessa är till gen2 eller gen3?
Är ju alltid ett jäkla problem med de olika generationerna och ingen riktig info finns...

http://www.streetperformance-butik.se/
Vet inte vad du länka till ....
Men svenska firmor har oftast till gen2.
Vad skulle du ha ?

Blev nåt fel där ja...
Jag hittade blåa magnecor kablar och det stod som vanligt att de var till 3S-GTE motorn men fan inte vilken gen?
ser du på "hylsan" som du sätter i rotorn.
Är dem i gummi e de gen2 .
Är dem i plast o ser ut som kontaktstycken e de gen3.
Iaf original. Mina "klickar" man in i rotorn.

Hoppas du fattar va ja menar
12,98sek, 179,16km/h strippen.nu
http://www.garaget.org/?car=211683
Cpkolvar,eaglestakar,EMS turbokit 1,4bars ladd mappat av cyrix :D
Skriv svar