Då har det varit 3 väldigt intensiva dagar i verkstan.
Nu har bilen fått en ny vattenpump med ny o-ring mellan vattenpump och block,
packbox till vevaxel, kamrem med spänn- och löprulle, en inre drivknutsdamask,
en spindelled, packboxar till drivaxlar i växellådan.
Alla bussningar och damasker sprayade med silikonspray, bromsoken bak uppsmorda.
Mycket pill med allting när det ska göras rent och frächas upp.
Igår kördes den ut från verkstan och grovtvättades.
Har än så länge inte hittat några som helst läckage eller dylikt. Allt verkar fungera som det ska.
Efter tvätten ställdes den på och försäkrades och sen var det bara att åka.
Körde 5 mil igår kväll, den gick lite ojämnt i början men det blir bättre för varje km man kör.
Idag tog vi bort targataket och körde runt halva dan i solsken, riktigt somrigt och skönt var det.
Stereon pumpar på riktigt fint, sitter 4-kanals mds slutsteg istället för reservhjul till framsystemet och två aktiva pioneer basar bakom stolarna.
Cd-boxen är fylld med skivor av förra ägaren så vi lyssnade på dessa
Det blev ingen elmia för mig i år men jag är riktigt glad att bilen fungerar nu.
Nästa steg blir att besikta och göra en 4-hjulsinställning.
Har varit dålig på att fota men lite bilder finns det

inför byte av damask

rengjort och ihopsatt

nya damasken på med nytt fett i

ny packbox på vevaxel och sidan av motorn rengjord med "break cleaner"

Bilen grovtvättad för första gången i min ägo

En polering skulle behövas, lacken är något solblekt

Får beställa en mindre reg skylt och täcka över hålet i fronten, eller så byter jag front, vi får se hur det blir. Alla förslag är välkomna.
Vill passa på att tacka min bror och min vän som orkade vara med alla dagar i verkstan.