Haha mena en bil med sugmotor!! Men ska försöka inte ge upp!srylul skrev:Jag har en väl fungerande sugmotor över!![]()
Ge inte upp, det är SÄKERT sista grejen du behöver fixa...
Toyota Celica GT-FOUR ST185 "Red and White"
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
-
- Inlägg: 1494
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
- Bilmodell: CELICA GT-FOUR
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Nyköping
- Land (Country): Sverige
- Kontaktperson: Johan
- Ort: NYK
Re: Toyota Celica GT-FOUR ST185 "Red and White"
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Top Secret Racing
-
- Inlägg: 1494
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
- Bilmodell: CELICA GT-FOUR
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Nyköping
- Land (Country): Sverige
- Kontaktperson: Johan
- Ort: NYK
Re: Toyota Celica GT-FOUR ST185 "Red and White"
packning beställd kommer på onsdag men är iväg utomlands 2 veckor så bilen blir att fixa framöver! 

Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Top Secret Racing
-
- Inlägg: 1494
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
- Bilmodell: CELICA GT-FOUR
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Nyköping
- Land (Country): Sverige
- Kontaktperson: Johan
- Ort: NYK
Re: Toyota Celica GT-FOUR ST185 "Red and White"
Börjat plocka ner bilen men varför ska visa bult vara avdragna eller runddragna på bilen blir så trött! snart ger jag upp och säljer den billigt!
nya tag imorgon igen
nya tag imorgon igen

Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Top Secret Racing
-
- Inlägg: 1494
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
- Bilmodell: CELICA GT-FOUR
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Nyköping
- Land (Country): Sverige
- Kontaktperson: Johan
- Ort: NYK
Re: Toyota Celica GT-FOUR ST185 "Red and White"


Jag kollade ju inte på turbons kompressor hus men var en spricka på sidan ena sidan där inkommande olja kommer. Därför det läckte så skrotar turbon, ska ha kast med turbo utanför garaget tänkte jag!!

Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Top Secret Racing
-
- Inlägg: 1494
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
- Bilmodell: CELICA GT-FOUR
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Nyköping
- Land (Country): Sverige
- Kontaktperson: Johan
- Ort: NYK
Re: Toyota Celica GT-FOUR ST185 "Red and White"

för 4 gången i mitt liv så river jag ner en turbo på en gt4a av olika anledningar antingen att uppdatera eller renovera!
Snart blir det en bil med sugmotor som drar lite bensin och kostar max 5000kr haha

Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Top Secret Racing
- Fnys
- Moderator
- Inlägg: 2641
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:47:50
- Bilmodell: Celica GT-Four
- Årsmodell: 1996
- PostOrt: Enskede
- Land (Country): Sverige
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Re: Toyota Celica GT-FOUR ST185 "Red and White"
Vad blir det för ny turbo?
Celica GT-Four ST205 -96 Projekttråd
-
- Inlägg: 1494
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
- Bilmodell: CELICA GT-FOUR
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Nyköping
- Land (Country): Sverige
- Kontaktperson: Johan
- Ort: NYK
Re: Toyota Celica GT-FOUR ST185 "Red and White"
Original blir det garanterat om jag inte får tag i någon annan!Fnys skrev:Vad blir det för ny turbo?
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Top Secret Racing
-
- Inlägg: 1494
- Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:52:13
- Bilmodell: CELICA GT-FOUR
- Årsmodell: 1993
- PostOrt: Nyköping
- Land (Country): Sverige
- Kontaktperson: Johan
- Ort: NYK
Re: Toyota Celica GT-FOUR ST185 "Red and White"
Har plockat isär turbon och den hade inget glapp och verkar helt okej den var ju byt ett år innan jag köpt bilen så väldigt skumt. Men nu har jag monterat ihop allt som man var tvungen att få bort på motorn
turbo, grenrör,downpipe och byggt nytt oljesystem till turbon imorgon blir det att starta motorn efter oljebyte se om det fungerar!
Köpa glykol också så man kan köra på vintern! hur mycket ska man blanda i kylarvattnet 50/50, 30/70 40/60 9

Köpa glykol också så man kan köra på vintern! hur mycket ska man blanda i kylarvattnet 50/50, 30/70 40/60 9
Johan.L Celica ST205 RED
Top Secret Racing
Top Secret Racing
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4842
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Toyota Celica GT-FOUR ST185 "Red and White"
Det beror på vilken glykol du häller i och vilken temperatur du vill klara 

Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
- Larco
- Inlägg: 1044
- Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
- Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Upplands Väsby
- Land (Country): Sverige
- Ort: Upplands Väsby
Re: Toyota Celica GT-FOUR ST185 "Red and White"
50/50 burkar ju rekomenderas generellt. Brukar väl skydda till -34 eller likn.JohanRocker skrev:Köpa glykol också så man kan köra på vintern! hur mycket ska man blanda i kylarvattnet 50/50, 30/70 40/60 9
Ju mer vatten man har i kylvätskan destå bättre kylförmåga. Men kör man rent vatten så rostar ju motorn inv. då glykolen har ju vissa antikorrosionsegenskaper. (Gammal kylvätska blir ju dessutom frätande, där av att man bör byta regelbundet)
Man kan ju köra något mer vatten än glykol så länge det inte är allt för kallt. Jag brukar alltid köra ca 50/50 så man är säker om det kommer en köldknäpp. Vore ju katastrof om det frös sönder motorn!
Johan, jag hade också jättesvårt att få oljeledningen till turbon tät. Kan vara så att ytorna inte är helt plana... Vid 4e försöket la jag på ett ytterst tunt lager med värmetålig RTV på båda sidorna av packningen för att få min helt tät.
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd