Nehä en liten uppdatering så här efter Nyår.
Planerar inför 2016 bilsäsong.
Funderar fortfarande på hur jag ska göra med avgassystemet. En liten tanke jag har är att få ditt två ljuddämpare till. och att ha 3 tums utblås istället för 4 som där är nu. Vad ligger åsikterna på hur ljudnivån blir av detta. Mycket lägre ljud eller knappt märkbart. (Bild på nuvarande system finns på sida 1)
Och för att gå hitech så funderade jag på om man kunde montera ett "cutout" spjäll vid förgreningen så att man kan köra med antingen ett eller två avgasrör för att reglera ljudet.
Går ju att köra med ett rör hela vägen men jag vill gärna ha utblås både på vänster och höger för utseendets skull.
Precisionsritning i Paint hur jag har tänkt

- mr2 avgasritning.png (1.53 KiB) Visad 4614 gånger
Sen kommer det här ständiga förhalandet med Apexi styrningen. Vill gärna få ditt den men då kommer det för det första kostar lite pengar och jag vet inte hur bilen kommer att klara sig på långresa.
Autodepån i Hässleholm sa att det brukar ta en halv till en dag att mappa för då ca 1000kr i timmen (blir ju allt från 4000-8000kr). Så jag vet inte om jag ska ge mig på detta innan Europaresan.
Så tanken just nu ligger i att se till att bilen blir bra i andra aspekter istället.
1: Fixa annan downpipe med flexrör i då den andra spricker hela tiden (typ Berks downpipe) och då samtidigt flytta ner katen från motorrummet
2:Avgassystem för övrig (se texten ovan)
3:Få bilen lackerad orange istället för foileringen
4:Ny elektrisk turbotrycksmätare som man kan lita lite mer på (Hade tänkt AEMs med elektrisk givare i motorrummet)
5:Mätarhållare A-stolpe
6:Kolla så att termostaten/kylsystemet för övrigt fungerar ordentligt (tempmätaren går bara upp till "rätt" nivå när bilen står still avstängd. Precis som om vattnet från kylaren är för kallt när vattnet cirkulerar.
7: Kanske en Finare aluminiumkylare för de sketvarma klimatet nere i södra Frankrike/Spanien
8:Bygga eller köpa en oilcatchtank för att få väck lite skit i insugsröret