Nu när hösten närmar sig så har jag gått och börjat fundera lite på vilka modifikationer jag ska satsa på över vintern
Denna gången hade ja en tanke på att försöka hålla dom så "rimliga" som möjligt för att inte försena premiären som ja gjort alla andra år. Nästa år SKA bilen stå på Emmaboda, eller ännu tidigare om de finns nått annat evenemang som lockar.
Men som jag också sagt tidigare så är inte meningen med bilen att den ska bli en supersnabb strippenbil.
Utan jag vill kunna köra på bandagar och pressa den riktigt hårt. Några tider där har ja inte direkt funderat ut. Men den ska absolut inte göra bort sig!
Modifikationer inför nästa år.
Effektmässigt.
Turbo: Precision sc6265. Den är lite större än min i dagsläget och flera har bänkat ut en bra bit över 700whp i 2liters maskiner med den.
WG: En extern Tial 44mm
Modifiera mitt nuvarande grenrör och downpipe
Laddtrycksstyrning: Nån avancerad fin grunka för att kunna styra ladd på växel/hastighet och trottelposition.
Renoverad växellåda med moddade synkringar och en kaazdiff (TRD verkar hålla sämre för hårda starter)
Lättning.
Kolfiber motorlucka
Kolfiber sidopaneler
Kolfiber bagagelucka
Kolfiber targaluckor
Kolfiber/glasfiber framskärmar. Egentligen inte mest för lättningen, Utan för att få dit bredare framdäck. "235 245"
Eventuellt även Kolfiber/Aluminium plangolv
Eventuellt även Kolfiber diffusor
Eventuellt även kolfibersplitter under fronten
Eventuellt även kolfibervingar på frontspoilern på sidan för att få ner fronten så mycket som möjligt på bankörning
Ugly as hell. Men funktion före form på den punkten.
Launchcontroll från MSD ska installeras
Bromsvåg för att kunna ställa bromsverkan mellan fram och bakhjul
Hydralisk handbroms
Nya stolar ska fixas och monteras superlågt... Jag sitter för högt i dagsläget för att sitta avslappnat med hjälm.
Sen kommer ett större projekt drivas för att driva ut så mycket värme som bara möjligt ur motorrummet
Turbohuva
Coata och linda downpipe och grenrör
Dubbla fläktar i motorluckan för att suga ut värme
Oljekylare ska monteras där original IC sitter där de är tomt helt i dagsläget. Så den får bra kylning där.
Detta är väl i stora drag de som ska göras. Men om jag hinner alla punkter under vintern är ja inte helt övertygad om. De är väl egentligen inte så mycket jobb med alla dessa detaljer som ni ser ovan utan de är mest en ekonomisk fråga.
Men förhoppningsvis ska de mesta lösa sig =)
Skjut in lite åsikter för böveln!!
/ Johan